Zelstandige in bijberoep huurappartement

Juan Decraene
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Zelstandige in bijberoep huurappartement

#1 , 29 feb 2024 11:52

ik zit met het volgende,

ik ben onlangs zelfstandige in bijberoep geworden als kapper, nu staat er in mijn huurcontract van het appartement waar ik verblijf dat ik er Geen handel mag voeren. ik voer echter ook geen handel uit in het appartement maar voer handel uit bij een kapperszaak. Nu kreeg ik van de gemeente een brief aan Aangifteformulier
belasting op woon- en bedrijfsruimten, geeft dit voor de verhuurder een probleem? indien ja wat kan ik dan het beste ondernemen? Dit is zeker niet de bedoeling...

Er word geen huur betaald met de zaak of dergelijke. Alle huurkosten worden met de privé betaald.
Zijn er hier dus nadelen voor de verhuurder?

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 feb 2024 12:55

Het woordje IN in de eerste zin is in deze belangrijk. Zolang jij geen geld verdiend IN het appartement mag dat

LeenW
Berichten: 12855

#3 , 29 feb 2024 13:13

Het woordje IN in de eerste zin is in deze belangrijk. Zolang jij geen geld verdiend IN hey appartelent mag dat
Dus volgens u mag TS dan geen facturen opmaken of financiële transacties doen vanuit zijn appartement?

Reclame

Juan Decraene
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 feb 2024 13:25

Belangrijke aanvulling, mijn maatschappelijke zetel staat uiteraard op dat adres als zijnde eenmanszaak. Dit neemt vanzelf mijn domicilie adres omdat dit niet anders kan wettelijk.

LeenW
Berichten: 12855

#5 , 29 feb 2024 13:48

Uiteraard, daarom dat het mij moeilijk lijkt om dit gescheiden te houden. Met een vennootschap hebt u iets meer speelruimte.

Juan Decraene
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 feb 2024 13:55

Uiteraard, daarom dat het mij moeilijk lijkt om dit gescheiden te houden. Met een vennootschap hebt u iets meer speelruimte.