Gebreken huurwoning

Silke1994
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Gebreken huurwoning

#1 , 29 feb 2024 11:47

Ik heb een huuraanvraag gedaan en deze is nu (2 weken geleden) aanvaard. De communicatie gaat heel erg slecht. Tijdens de bezichtiging was de hele keuken beschimmelt aan het plafond en in de koelkast. Mondeling werd verteld dat dit zou worden opgelost en dat dit komt door een lek bij de douche van de bovenburen. Nu zou dit reeds opgelost zijn. Kan dit zo snel? Zal die schimmel terugkomen? Lijkt me dat de schimmel tussen de 2 appartementen zit? Is dit opgelost door de schimmel aan het plafond weg te nemen? Of komt die gewoon terug?

De koer (die beschreven staat als tuin) ligt vol kiezelstenen. Vandaag werd mij verteld dat ik deze niet mag vervangen voor gras. Bij de bezichtiging lag het hele koertje vol bladen, die ik dus elk jaar van tussen de kiezelstenen vandaan mag vissen. Mag ik zonder toestemming gras leggen? Mag dit geweigerd worden?

Ik heb nu geen huisdier, maar had graag een klein hondje gehad (vandaar ook de hoop op gras). Ze willen elke jaar het oand komen controleren en voel nu al dat ze heel negatief zullen staan tegen een huisdier. Als ik zonder toestemming een huisdier neem, kunnen ze me dan buiten gooien door het nemen van een hond?

Het epc attest heb ik nog steeds niet gekregen en ze willen dat ik 1 maart al begin met betalen van de huur (dat is morgen). Heb er een slecht gevoel bij. Los van bovenstaande vragen, kan ik er nu nog onder uit? Of word ik verplicht het huurcontract te tekenen? Nu heb ik nergens getekend, enkel een huuraanvraag gedaan. Ik deed de huuraanvraag door tijdsdruk van het immokantoor en uit wanhoop na 2 jaar zoeken. Maar ben bang dat ik mezelf met veel gedoe opzadel.

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2024 07:02

En wat staat er dan in die “huuraanvraag”? U heeft die gezien, wij niet.

Algemeen: als het effectief een soort belofte is, bent u niet verplicht andere voorwaarden op te nemen in een volgend document zoals een huurcontract. Een formulier om meer info aan te vragen verplicht u uiteraard tot niets.

Silke1994
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2024 07:15

En wat staat er dan in die “huuraanvraag”? U heeft die gezien, wij niet.

Algemeen: als het effectief een soort belofte is, bent u niet verplicht andere voorwaarden op te nemen in een volgend document zoals een huurcontract. Een formulier om meer info aan te vragen verplicht u uiteraard tot niets.
Met huuraanvraag bedoel ik dat ik heb aangegeven het pand te willen huren. Dit werd toen aanvaard. Er is nog geen contract of iets getekent.

Dankje voor de reactie

Reclame

KJ86
Berichten: 2663

#4 , 01 mar 2024 10:46

Ik vind dat die verhuurder goed communiceert.

De verhuurder heeft het vochtprobleem opgelost voor aanvang van de huur zoals het moet, wenst de kiezelstenen te behouden, maakt duidelijk dat er een jaarlijkse rondgang gedaan wordt voor problemen op te vangen en daarbovenop heeft hij al kenbaar gemaakt dat huisdieren niet welkom zijn.

Het lijkt mij duidelijk dat hetgeen dat geboden wordt niet hetgeen is wat dat je zoekt. Huurcontract niet tekenen, zou ik adviseren.

Terug naar “Huren”