herstelling in opdracht van de huurder

janvdpt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

herstelling in opdracht van de huurder

#1 , 22 feb 2024 14:57

Ik heb een factuur op naam van de huurder gekregen met vraag naar terugbetaling door mij als verhuurder. Het gaat om een vervanging van een dorpel. Ik ben zelf nooit op de hoogte gesteld dat er een probleem was. Ik heb dus niet ter plaatse kunnen gaan kijken om de problematiek vast te stellen. Er is mij niet gevraagd welke aannemer ik zou aanspreken, noch welke herstelling ik zou willen, noch heb ik voorafgaand een offerte ontvangen van de aannemer die de werken heeft uitgevoerd. Op de factuur staat geen reden vermeld waarom de vervanging nodig was.

De vraag die ik me stel, is of dat een huurder zonder de verhuurder in te lichten, zelf initiatief kan nemen om deze vervanging te laten uitvoeren en zelf kan beslissen hoe deze herstelling wordt uitgevoerd. Deze situatie is namelijk iets wat ik in de toekomst zeker zou willen vermijden.

Sirkii
Berichten: 5438

#2 , 22 feb 2024 16:34

Neen. Huurder moet verhuurder informeren omtrent gebreken zodat de verhuurder de gepaste aktie kan organiseren. Ik zou als verhuurder de factuur niet betalen (of slechts deels betalen) met de reprimande dat dit niet voor herhaling vatbaar is.

Reclame

Terug naar “Huren”