Kuisen gemeenschappelijke delen

FrLs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kuisen gemeenschappelijke delen

#1 , 10 jan 2024 23:13

Kan een verhuurder eenzijdig beslissen om het kuisen van de gang niet meer op zich te nemen? In het huurcontract staat dat de forfaitaire kosten dienen voor het kuisen van de gemeenschappelijke delen.

In onze gang bevond zich steeds een lijst waarop de poetsdienst aftekende na bezoek, sinds februari 2023 werd deze plots niet meer ingevuld en merkte ik dat de gang ook niet meer schoongemaakt werd.In mei 2023 heb ik dit dan een eerste maal gemeld bij de verhuurder zonder antwoord, in september 2023 deed ik opnieuw een melding en opnieuw geen antwoord.

Nu ben ik vanaf november 2023 gestopt met het betalen van de forfaitaire kosten die hiervoor werden aangerekend. Dit keer kreeg ik wel een rappel dat ik huurachterstand had en telefoon dat ik deze zo snel mogelijk in orde moet brengen. De verhuurder vertelde me toen dat ze gestopt zijn met het kuisen van de gangen omdat dit "te veel administratie" was. Achteraf werd dit ook via mail bevestigd. Aan de forfaitare kost veranderde echter niets.

Ik vraag me nu af wat ik hier als huurder tegen kan ondernemen? Ik betaal met veel plezier die forfaitaire kost als daar dan ook de service tegenover staat. Wanneer dit niet het geval is lijkt het mij allesinds logisch dat ik en mijn medehuurders hier niet meer voor hoeven te betalen?

De verhuurder is ondertussen de lijsten komen weghalen en beschouwd dit als afgehandeld en vraagt me dan ook zo snel mogelijk de achterstand te betalen.

LYNX XX
Berichten: 2546
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2024 08:14

Dienen de forfaitaire kosten enkel voor het kuisen van de gemeenschappelijke delen ?
Is er een syndicus in jullie gebouw ?

Wie beslist over het kuisen ?

Reclame

Terug naar “Huren”