Lage plafondhoogte

rikyer
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: Lage plafondhoogte

#16 , 13 jan 2024 11:32

De Woningcontroleur merkte op dat de plafond laag was en heeft opgemeten, ik was me niet eerder bewust van de regel van minimal 220 centimeter.
En nee, we hebben geen parket gelegd.

Ik voel een "let it go" attitude in de commentaren, dat zou ik maar wij verwachten een kind een wil in een normaal 2 slaapkamer appartement wonen.

mava105
Berichten: 22309
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 13 jan 2024 12:34

Werd er dan ook systematisch bij elke plaatsbeschrijving de exacte plafondhoogte opgemeten?
Neen, maar een horeca zaak moet een minimum hoogte hebben, anders krijgt ze geen uitbatingsvergunning. Voort een bestaande zaak is het dus niet meer nodig de hoogte op te meten. Maar op foto's kan men ook al veel zien, bvb het motief van de tegelvloer

Thomas_A
Berichten: 2386
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 jan 2024 15:29

Ik snap niks van dit topic.

Als je een woning bezoekt, beslis je toch of je daar wil wonen. Of alles groot en hoog genoeg is naar je smaak.

Als je daar tevreden over bent, verandert dat toch niet als je een jaar later ontdekt dat het plafond eigenlijk 2 centimeter hoger moet zijn.

Reclame

Freec
Berichten: 79
Juridisch actief: Nee

#19 , 13 jan 2024 16:51

En dat.... om onder hun opzeg uit te kunnen :roll: :roll:

Marcus Aurelius
Berichten: 3815
Juridisch actief: Nee

#20 , 13 jan 2024 18:51

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Freec
Berichten: 79
Juridisch actief: Nee

#21 , 13 jan 2024 20:24

Moeten de woonlokalen een minimumhoogte hebben?
De leefruimten of woonlokalen moeten een minimumhoogte van 220 centimeter hebben. Ook hier zijn er een paar uitzonderingen zoals voor hellende daken.
https://www.vlaanderen.be/woningkwalite ... een-woning

lukasi
Berichten: 1158

#22 , 14 jan 2024 12:29

Meet ineens de afstand HOH van de stopcontacten met water aftappunten.
Denk je nu echt dat je kindje ga belemmert worden in zijn groei omdat de slaapkamer 2 cm te laag is ?
Akkoord er zijn regels maar regels zijn een leidraad en geen wet !
Effe nadenken en logisch blijven.

Moest het nu een plafond hoogte zijn van 1.80 ( de vroeger opkamertjes) en jij bent 196 dan had je het niet gehuurd of wel ?

Stel je zelf effe de vraag wat je bedoeling is om over die 2 cm te struikelen.

LYNX XX
Berichten: 2546
Juridisch actief: Nee

#23 , 14 jan 2024 13:12

Onderscheid tussen appartementen sociale woningen ( vlaamse maatschappij voor sociaal wonen ) en gewone verhuurde appartementen.

https://www.wanden-plafonds.be/nieuws/w ... ondhoogte/

Ik volg hierin # 18 Thomas_A begrijp heel die heisa niet.

Silke1994
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#24 , 16 jan 2024 07:11

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Een plafond van 2cm te laag, waar je al die tijd niets van merkte, is ook gewoom een slaapkamer... je kindje kan hier prima in slapen en zal er, net als jullie, niets van merken.

Ik zou even contact nemen met je huurbaas en vriendelijk aangeven dat je hebt gemerkt dat het plafond 2cm lager is dan officieel zou moeten en of ze hier iets aan kunnen doen, want je denkt niet dat je kindje daardoor in die kamer kan slapen. Ik vrees dat ze je lichtelijk zullen uitlachen, maar proberen kan je altijd.

Officieel teken je een contract waarin staat dat je het pand gezien en goedgekeurd hebt. Even je contract nalezen of dit er bij jullie ook staat. Op mij komt het ook over of je onder de betaling uit wil komen. Als dit echt het spel is dat je wil spelen. Eerst vragen of ze er iets aan kunnen doen. Zo niet, aangeven dat je helaas op zoek gaat naar iets anders en of je het contract kostloos kan ontbinden doordat het pand gebreken heeft. Als hij weigert kan je het aanvechten, maar gezien je er al meer dan een jaar zonder problemen woont en de kamer waarschijnlijk ook gewoon gebruikt, vrees ik of ze in je verhaal mee zullen gaan.

Terug naar “Huren”