Huurders reageren niet (achterstal huur - einde huurcontract)

bide1520
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Re: Huurders reageren niet (achterstal huur - einde huurcontract)

#16 , 14 mar 2024 20:59

Ik heb het vonnis nog niet ontvangen. Het is dus nog even afwachten.

Huurcontract loopt af op 31/03, ik heb hen laten weten dat ik die dag langskom voor de uittredende plaatsbeschrijving, maar geen antwoord / bevestiging ontvangen. Ook daarop is het nog even wachten om te weten of een uithuiszetting nodig is of niet. Uiteraard wil ik dit vermijden.

- Kan ik sowieso met het vonnis de huurwaarborg vorderen of moet dit specifiek vermeld staan in het vonnis?

- En als het vonnis onmiddellijk wordt betekend, duurt het dacht ik ook nog even voordat die uitvoerbaar is?
Verzet of beroep is mogelijk, opvragen origineel vonnis (door de deurwaarder), ...

- Ik meen ook gelezen te hebben dat er in afwachting (tussen betekening vonnis en uitvoeren vonnis) wel al een bewarend beslag kan worden opgemaakt?

Lelie60
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 mar 2024 12:54

Alles zal afhangen van wat je gevraagd hebt in je verzoekschrift en wat de vrederechter beslist. Maar wat je niet gevraagd hebt zal je niet krijgen. Vrijgave huurwaarborg gevraagd ? Gevraagd om vonnis uitvoerbaar te verklaren bij voorraad ?

bide1520
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 mar 2024 12:36

Ik vermoed (en hoop) dat ik alles goed heb opgemaakt, dit is wat o.a. is opgenomen in het verzoekschrift:

- Eisende partij vraagt om de hiervoor vermelde huurwaarborg en de hierop verworven intresten in haar voordeel vrij te geven.

- De huurder kan in het proces-verbaal van vrijwillige verschijning of bij de griffie binnen een termijn van twee dagen na de oproeping bij gerechtsbrief, of bij de gerechtsdeurwaarder binnen een termijn van twee dagen na de betekening, zijn verzet kenbaar maken tegen de mededeling aan het OCMW van het afschrift van de inleidende akte.

- Eisende partij vraagt om het tussen te komen vonnis uitvoerbaar te verklaren niettegenstaande de aanwending van welke rechtsmiddelen ook, zonder de mogelijkheid tot het stellen van een zekerheid en met uitsluiting van het vermogen tot kantonnement.

Reclame

Terug naar “Huren”