geweigerd bij immo kantoor

goren2023
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

geweigerd bij immo kantoor

#1 , 29 dec 2023 22:42

mag een immo kantoor mij weigeren om te solliciteren naar een appartement die te huur sta ?
wij hebben aan het immo kantoor gevraagd waarom wij worden geweigerd maar zijn weigeren antwoord te geven op mijn vraag.

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 dec 2023 09:12

Een immokantoor is NIET verplicht zomaar iedere persoon als klant te aanvaarden. Het is hun beslissing wie ze als klant aanvaarden. Als zij van collega's immopkantoren weten dat je een slechte huurder bent, of omdat ze problemen verwachten, kunnen ze u weigeren als klant.
Je kan altijd nog naar een andere immokantoor gaan.

Franciscus
Berichten: 38663

#3 , 30 dec 2023 13:02

Immo hoeft geen reden te geven of te motiveren.

Reclame

LeenW
Berichten: 12900

#4 , 30 dec 2023 14:17

Immo mag wel niet discrimineren. Zie ter illustratie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/05 ... maals-hoe/

Marcus Aurelius
Berichten: 3815
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 dec 2023 14:52

Waarom denkt u zelf dat u mogelijk werd geweigerd?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

goren2023
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 dec 2023 21:58

ik contacteer het Immo X

een medewerkster bij X gaf mij de Datum en uur om het pand te bezichtigen.
toen ik aankwam om het appartement te willen bezoeken werd ik meteen geweigerd. dit ter plaatse.

ik vroeg aan die medewerkster waarom wij niet binnen mogen , eerst wilde zij ons geen uitleg geven, ik bleef staan om te vragen waarom wij geen toegang krijgen om het pand te mogen bezoeken. na een Antwoordde die medewerkster van X ..... jullie zijn niet welkom.

volgens mij werden wij als vreemdelingen beschouwd. ik heb het zelf opgenomen met voice recorder.
ik had aangetekende brieven verstuurd naar het Immo kantoor ... geen antwoord. E-mails geen antwoord.
maar een afspraak tot aan de deur van het pand dat te huur sta mag dan wel. wij mogen het niet bezichtigen en huren. .

lukasi
Berichten: 1158

#7 , 31 dec 2023 08:04

waarom dient u dan geen klacht in ?

goren2023
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 jan 2024 21:00

ik heb er nooit aan gedacht om klacht in te dienen hoe begin ik eraan ?
de Vlaamse huurdersbond zegt dan een advocaat nemen.
je weet hoe dat ga. per brief 100 Euro. een dossier af te sluiten weer honderd euro of meer.

bosprocureur
Berichten: 6876

#9 , 02 jan 2024 21:50

ik heb er nooit aan gedacht om klacht in te dienen hoe begin ik eraan ?
de Vlaamse huurdersbond zegt dan een advocaat nemen.
je weet hoe dat ga. per brief 100 Euro. een dossier af te sluiten weer honderd euro of meer.
U begint met de (voorziene) kosten op te lijsten, en dat is goed om te weten voor welke kosten e.d. u staat.

Maar een even belangrijke vraag die moet gesteld worden : Wat denkt u hierbij te winnen?

Terug naar “Huren”