schade door huurder

Pieter1959
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

schade door huurder

#1 , 08 nov 2023 18:33

Beste,
Sedert enige tijd heb ik problemen met mijn huurster.
Deze heeft verschillende schades aangebracht aan plafonds,(het uitbreken er van), aan nieuwe ramen, balkon, muren, etc.
Dit is schade die ik sporadisch kon opmerken toen ze mij voor een kapotte rolluik (derde maal al)contacteerde.
Verder heb ik geen zicht op de eventuele schade die er nog is aan mijn verhuur appartement.
Ik heb vernomen dat sommige eigenaars op bepaalde tijdstip hun appartement kunnen komen controleren maar dit staat niet in het contract van mij.
Heb ik het recht om een afspraak (aangetekende brief), te maken met de huurder om een controle te kunnen doen op eventuele andere schade die ze heeft berokkend.
Is het best om haar dan een aangetekend schrijven toe te sturen met de datum dat ik langs kom.
Ik heb reeds telefonisch de advocaat van de eigenaarsbond gecontacteerd en deze zegt om naar de vrederechter te stappen maar natuurlijk moet ik eerst alle schade kunnen vast stellen.
Hartelijk Bedankt.
MVG

Franciscus
Berichten: 38647

#2 , 10 nov 2023 11:04

Uitbreken van een plafond is niet niks.
U kan altijd met een AS (een voor iedereen die contract heeft getekend) met een Antwoord / Response kaart om een huisbezoek vragen. Geef daarin aan wat u al van buiten zo kan zien en dat u wil komen kijken voor de veiligheid.
Staat in contract dat huurder een brandverzekering ( inboedel en schade aan derde moest hebben en jaarlijks bewijs leveren vb).
Indien geen antwoord via verzoening bij VR dat vragen indien niet op ingaan van huurder dan dagvaarden ten gronde.

Pieter1959
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2023 13:24

Beste,
Met deze bedankt om de info, de aangetekende brief is ondertussen onderweg om controle van het appartement.
Ik heb er een tijdspanne opgezet zodat ze tijd heeft om de afspraak na te komen, indien ze deze niet nakomt zal het vrede rechter worden.
Nogmaals Bedankt

Reclame

Terug naar “Huren”