Facturen waterschade

Koen82
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Facturen waterschade

#1 , 24 okt 2023 08:07

Het volgende speelt, de woning naast ons is verhuurd en de huurder heeft last van waterschade (al sinds 2020). Dit ze regelmatig gemeld bij de verhuurder, waarop deze onlangs pas besloot hierop actie uit te voeren. Zo liet de huurder, zonder overleg met ons, een waterschade/detectie bureau komen. Hieruit bleek dat de kans groot was dat water via onze woning in zijn spouw liep en dat door daar het vochtprobleem is ontstaan. Toen heb ik aangegeven dat ik het herstelwerk zal opgeven aan mijn verzekering. Vervolgens gaf mijn verzekering aan dat de huurder het eerst bij zijn eigen verzekering moet melden en mocht deze het niet dekken ik het alsnog kon opgeven bij mijn verzekering. Gelukkig dekte zijn verzekering of die van de verhuurder nagenoeg alles, maar nu wilt hij de kosten van het waterschade/detectie bureau wel op mij verhalen.

De verhuurder heeft zelf zo'n bureau ingeschakeld, kan hij deze kosten wel op mij verhalen? Daarnaast wilt hij ook nog dat ik de reiskosten van de verhuurder vergoed, omdat hij naar het huurhuis heeft moeten rijden om de waterschade te zien. Dit lijkt mij sowieso heel vreemd.

basejumper
Berichten: 4654
Locatie: Diest

#2 , 24 okt 2023 19:17

Beste

Niet op in gaan. ik neem aan dat ook uw eigen verzekering op de hoogte werd gesteld en een dossiernummer werd geopend? Indien die verhuurder kosten denkt te moeten recupereren kan hij dat via zijn verzekering aan jouw verzekering overmaken. Die zullen onderling dan wel zien wie betaalt. (of niet) Dus bezorg hem de gegevens en dossiernummer bij jouw verzekering. de rest moet jij je niet aantrekken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Huren”