Indexering zonder EPC attest en intrest bij CSR

DF1982
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Indexering zonder EPC attest en intrest bij CSR

#1 , 04 okt 2023 19:05

Ik ben op 16 november 2022 toegelaten tot collectieve schuldenregeling, de huisbaas heeft 17 november de aanstelling van de bemiddelaar ontvangen.

Volgens een jurist die ik geraadpleegd heb had hij vanaf die dag 1 maand de tijd om de achterstallen door te geven, dit is echter pas gebeurd op 20 december. Volgens de jurist was dit niet tijdig.

De verhuurder blijft echter via de bemiddelaar proberen om deze achterstallen te verkrijgen alsook intrest te rekenen, mijn eerste vraag is of dit wettig is?

Een indexering is toegepast op 29 september 2022 met terugkerende kracht (huurcontract aangevangen op 1 Augustus 2021), 1 dag voor de wetgeving die rekening houdt met het EPC attest van kracht werd. Deze wetgeving was geldig tot 30 september 2023 en vanaf dan wordt een correctiefactor toegepast voor woningen met EPC attest D, E of F. Vandaag heeft de verhuurder opnieuw geïndexeerd. Er zit geen officiële berekening bij en ik heb ook nog steeds geen EPC attest ontvangen dus kan niet nagaan of dit allemaal correct is. Ook probeert de verhuurder deze indexeren met terugwerkende kracht toe te passen voor de maanden augustus en september, toen de eerder genoemde wetgeving nog van kracht was.

Mijn tweede vraag is dus of deze indexering kan?

Afbeelding

Bij voorbaat dank

DF1982
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2023 19:08

De afbeelding plaatsen lukt niet, dus ik plaats de link: https://ibb.co/M7hmGKg

Reclame

Terug naar “Huren”