Huisjesmelker

Kotstudentingent
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huisjesmelker

#1 , 21 sep 2023 22:27

Komende maandag zullen we een contract onderteken voor ons nieuw kot. De kotbaas weigert echter aan de vereisten te voldoen die in zijn eigen opgesteld contract staan. Hij weigert een badkamer, verwarming en veluxxen te herstellen. Ook vraagt de kotbaas 3 maanden huur als waarborg (terwijl dit maar 2 maanden mag zijn), en vraagt hij een te hoge prijs voor het pand. Toch willen wij in het kot omdat we niets anders kunnen vinden. Ook is dit kot geen officieel kot. Zo weet ik niet zeker als er iets kan gedaan worden aan zijn nalatigheid, krenterigheid en luiheid. Alvast bedankt voor advies!

LeenW
Berichten: 12892

#2 , 21 sep 2023 22:56

Verwacht niet dat dit probleem snel opgelost gaat zijn, zelfs met de nodige klachten gaat er op korte termijn weinig veranderen als de eigenaar niet mee wil werken. Als ik er van uit mag gaan dat u het komende jaar uw tijd en energie in uw studies wil steken in plaats van gezever met deze huisbaas, raad ik u toch aan verder te zoeken naar iets anders.

Thomas_A
Berichten: 2385
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 sep 2023 05:18

Hoe weet u dat een badkamer en verwarming stuk zijn als u er nog niet verblijft? Op welke manier weigert hij dit te herstellen? Het zou me erg verbazen als hij zegt: ga ik niet doen, was je maar ergens anders en doe maar een trui aan in de winter.

Wat bedoel je met de prijs is te hoog? Dan kan je het niet huren hè. Wat verwacht je daaromtrent juist van iemand hier?

Reclame

justice speaker
Berichten: 220
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2023 07:55

Op de site van vlaanderen.be kan je vinden aan welke voorwaarden kot verhuur moet voldoen. Indien u vaststelt dat er niet correct gewerkt word zou ik het ook niet nemen. Er zijn nu immers overal rotte appels die het niet nauw nemen met de regels en wees indachtig daarbij dat ook huurders geen doetjes zijn. Het zou allemaal zo niet mogen zijn.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Terug naar “Huren”