PB uittrede stroef

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

PB uittrede stroef

#1 , 04 sep 2023 21:10

Beste,

Aangezien het pand dat ik huurde onbewoonbaar werd verklaard (brandgevaar, elektriciteit niet conform, gebouw ook onbewoonbaar verklaart door inspectie wegens niet conform... ), heb ik het pand verlaten (verplichting).

Verhuurder eiste uittredende plaatsbeschrijving. Ik ben daarmee ingegaan (pand is gedeeltelijk door mij hersteld, via vredegerecht).

Echter... Enkel expert en mezelf kwamen opdagen. Verhuurder was niet bereikbaar. Uiteindelijk via via, na 3/4 toch te pakken gekregen.

Kwam niet opdagen. Had niet verwittigd.

Gevolg: sleutels? Niemand wist hoe of wat.

Plaatsbeschrijving gebeurde gedeeltelijk in het geheim (expert sloot zich op buiten op terras en praatte met de verhuurder).

Op het einde: u ontvangt over een paar dagen een de PB. Geen uitleg,.geen foto's. Hij probeerde twee keer mij schade toe te kennen (echter een was duidelijk door hem gefotografeerd, dus schade aanwezig bij aanvang (hij werd stil). Andere zaak staat niet op foto, wel iets dat duidelijk erg oud is en daar al lang geplakt zit (soort kabel). Alles was er bij aanvang... Had hij niet opgenomen in verslag en het leek te horen in de categorie 'geplakte spullen in badkamer ter hoogte bad'.

Nu is mijn vraag...

Ik heb mijn akkoord gegeven om een betalende PB te doen, met de firma van haar keuze (zelfde intrede en zelfde persoon). Kan verhuurder zomaar niet aanwezig zijn? Zonder te verwittigen? Ons in de kou laten staan (expert zei 'ik mag geen PB doen zonder haar aanwezigheid dus buiten wachten'.

PB uittrede... Hij moet haar nu de sleutels afgeven, dus ik verwacht vannalles gesjoemel, heb niets gekregen bij uittrede...

Wat zijn mijn rechten? P s. Verhuurder probeerde telefonisch de vochtschade welke hersteld moest worden door VG & inspectie, in mijn schoenen te schuiven.

Alvast bedankt.

Thomas_A
Berichten: 2385
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2023 21:20

U hebt toch net een topic gehad over de uitgaande plaatsbeschrijving? Gaat dit nog over hetzelfde?

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2023 21:27

Beste,
Neen.

Vorig pand verlaten, uittredende PB gedaan. Naar pand verhuisd die onbewoonbaar werd verklaard, dus dit gaat om een ander pand.

Vorige is waarborg heden niet vrijgegeven. Geen reactie van beheerder.

Reclame

jef007
Berichten: 1687

#4 , 04 sep 2023 22:21

intredende plaatsbeschrijving geweest?

KJ86
Berichten: 2666

#5 , 05 sep 2023 08:42

U kan de schade betwisten.
U bent wel nogal vaag over de schade, een soort kabel dat niet bevestigd is,...
Wat kan daar voor gevorderd worden? Het is hoogstens een half uur werk om een kabel deftig te bevestigen in een gein. De elektricien moet toch nog komen voor de elektriciteit conform te maken! Als het kapot is en het staat niet op de ingaande PB dan betaal je gewoon, een principekwestie is iets voor rijke mensen.

eylis
Berichten: 8847

#6 , 05 sep 2023 09:03

@KJ86 eventje helemaal off-topic (ik kan het niet laten) een kabel in een gein: is dat iets leutig? Of bedoel je de franse term "gaine" wat een hoes of omhulsel is? :-)

KJ86
Berichten: 2666

#7 , 05 sep 2023 11:04

Dat is vervlaamsing in 'den bouw'

poutrelle wordt poetrel of poutrel
volige wordt een valiezen plank
denk maar aan het werkwoord chappen
enz...

Je hebt gelijk, mijn excuses, komt nogal dom over.

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 sep 2023 13:08

Er is geen schade... door mij. Appartement is ontvangen in erbarmelijke staat, nicotinde overal (al nr VG gegaan hiervoor).

Wat ik bedoel: een soort plastic dat je kunt hangen aan de wanden van muren van een bad. De getrokken foto's tonen wel zo goed als alles, maar eentje niet (hoek foto) is iets (niemand wist wat het was) een plastic met een soort kapotte kabel (doorgesneden). Geen elektriciteit, verre van. Het plakt gewoon ertegen. Aangezien ik zo het appartement heb gekregen, ben ik er daar niet aangekomen. Het ziet er oud uit.

Andere schade is plaster toen jaren geleden de nieuwe bel werd geinstalleerd. Dat was er al en ik heb hem (expert) toen gewezen op de foto's dat hij getrokken had bij PB intrede. Daar is het zelfs duidelijk vuil (ik heb alles terug geverfd, met goedkeuring van de.rechtbank).

Ik heb eerder problemen met het feit dat PB intrede niet os geregistreerd (ondanks verplichting wet), en dat verhuurder schreef af te komen en uiteindelijk niet kwam opdagen. Heb de sleutels afgegeven aan de expert. Met hem anderhalve uur in pand gewacht en rondgekeken. Hij praatte met gesloten deur met verhuurder. Ik heb niets gekregen (hij heeft ook geen foto's genomen). Zei gewoon 'over een 4/5 dagen krijg je PB uittrede' en dat was het. Meters zijn zelfs niet opgenomen...gelukkig zelf gedaan en foto's gestuurd. Dus niets gekregen, niets getekend. En dat is een erkende expert ja.

NBSFV87
Topic Starter
Berichten: 80
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 sep 2023 13:14

En hij probeerde verhuurder telefonisch te bereiken gedurende 30-45 minuten. Uiteindelijk telefonisch te pakken gekregen, heen en weer achter gesloten deuren.

KJ86
Berichten: 2666

#10 , 05 sep 2023 14:01

Ik had het verkeerd begrepen.
Het is de factuur van de persoon die de uittredende PB heeft gemaakt die je wilt protesteren.

eylis
Berichten: 8847

#11 , 05 sep 2023 17:24

Dat is vervlaamsing in 'den bouw'

poutrelle wordt poetrel of poutrel
volige wordt een valiezen plank
denk maar aan het werkwoord chappen
enz...

Je hebt gelijk, mijn excuses, komt nogal dom over.
nee hoor, ik leer gewoon weer iets nieuws :-)

Terug naar “Huren”