Huur caravanstalling

Peter1961
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huur caravanstalling

#1 , 01 sep 2023 11:32

Maart van dit jaar heb ik de jaarlijkse huur voor de stalling van een caravan die loopt van 1 maart tot 28 februari van het jaar daarop betaald. Nu kreeg ik gisteren samen met de andere mede huurders van een staanplaats een mail van de verhuurder dat per 1 november het contract éénzijdig wordt opgezegd en er per 1 november een nieuw huurcontract zal lopen , stilzwijgend jaarlijks verlengd , . De huurprijs is verhoogd naar het dubbele van voorheen. Mijn vraag is kan dit zomaar. Zoja , een verdubbeling van de huurprijs is dit mogelijk? En ten derde heb ik geen recht op een verrekening van mijn lopende contract (maart 2023 tot februari 2024). Met de ontbinding van het huidige contract per 1 november loopt mijn oude contract normaal nog 4 maanden verder. Alvast bedankt voor jullie antwoord


Met vriendelijke groeten
Peter Wuyts

Peter1961
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2023 17:14

Is er niemand die enige uitleg kan verschaffen aub?

Thomas_A
Berichten: 2385
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 sep 2023 17:46

Verhuurder moet zich aan contract houden.

Stel dat hij moet stoppen door bv. overlast naar buurt of verkeerde omgevingsbestemming zou hij nog overmacht kunnen inroepen. Bij verkoop van de loods zou je ook minder beschermd zijn dan bij een woning, dus koper moet niet zomaar contract overnemen.

Maar dat is hier dus helemaal niet van toepassing als dezelfde persoon blijft verhuren. Je kan gerust laten weten dat je huidige contract nog loopt tot februari 2024 aan de afgesproken prijs en voorwaarden.

Waarschijnlijk zal hij daarna wel vragen om een nieuw contact te tekenen met de aangepaste prijs. Er is geen mechanisme om de prijsstijging te beperken.

Reclame

Terug naar “Huren”