verhuurder verplicht vervangen enkel glas,oude mazoutketel??

sophie84
Topic Starter
Berichten: 1

verhuurder verplicht vervangen enkel glas,oude mazoutketel??

#1 , 25 nov 2008 12:15

Een vriend vertelde me dat een verhuurder van een huis vanaf januari 2009 verplicht is om enkel glas te vervangen door dubbel glas.Klopt dit?
En wij hebben een mazoutketel van 26 jaar oud.Is de huisbaas dan niet verplicht om deze te vervangenN(dit zou ons veel geld besparen)

groeten en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Frank_HWW
Berichten: 17

#2 , 26 nov 2008 11:11

Goed morgen Sophie,

Bij mijn weten is er GEEN verplichting om enkel glas te vervangen. Evenmin voor de mazoutketel de vernieuwen.

WEL is er een wet(-svoorstel?) dat zegt dat zelfs huurders een premie kunnen aanvragen bij de overheid voor het vervangen van enkelvoudig glas door dubbel. Wel de toelating vragen aan de verhuurder en misschien kan hij wel het saldo dat na aftrok van de premie overblijft wel bijpassen?

Hetzelfde geldt voor de verwarming; al is er daar geen mogelijkheid (alweer bij mijn weten) om dit als huurder te kunnen aanvragen.

Vergeet trouwens ook de dakisolatie niet.

Voor dit alles kan je best eens kijken op de site's zoals www.energiesparen.be
www.belgium.be/nl/huisvesting/index.jsp
www.premiezoeker.be
...

Nu zijn dit allemaal zware kosten maar als je als huurder de intentie hebt om lang te blijven wonen kan je misschien wel iets regelen met de verhuurder waarbij hij je garantie geeft van woonst voor een minimale duur zodat je toch al zeker bent dat je enkel van je kosten hebt kunnen terugwinnen.

Anderzijds, zelf als verhuurder zijnde, ben ik niet geneigd om in mijn huurpand de drie resterende ramen te vervangen door dubbel glas. De investering van €4.000,00 kan door een huurindexatie niet onmiddellijk goedgemaakt worden...

Veel geluk,
Frank.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 04 dec 2008 11:01

Anderzijds, zelf als verhuurder zijnde, ben ik niet geneigd om in mijn huurpand de drie resterende ramen te vervangen door dubbel glas. De investering van €4.000,00 kan door een huurindexatie niet onmiddellijk goedgemaakt worden...
1)De investering is aftrekbaar van uw belasting.
2)Uw eigendom stijgt in waarde.
3)U kan een premie krijgen van de (Vlaamse?) overheid.
4)U kan (toekomstgericht?) een hogere huurprijs vragen.

U houdt er een vreemde visie op na...

Reclame

Terug naar “Huren”