syndickosten

armani
Topic Starter
Berichten: 21

syndickosten

#1 , 13 sep 2008 06:35

Hallo,
Ik geraak niet wijs uit de syndickosten van mijn immo kantoor.
In het contract staat dat al de kosten en lasten van de gemene delen van onze residentie voor de huurder zijn. Maar is dit zo? Ik betaal wel maar mijn aandeel naargelang de grote van ons appartement. Kan er mij iemand zeggen waar ik een duidelijk onderscheid kan vinden in de syndickosten voor huurder en die voor de verhuurder?
Heb al bijna gans dat wetboek bekeken maar een leek geraakt daar niet wijs uit. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 13 sep 2008 10:38

Ben jij huurder of verhuurder ? Indien je huurder bent lees verder...

Ik weet niet en heb sterke twijfels of zoiets als syndickosten naar de huurder mogen doorgerekend worden ? Wat een reden is waarom je zoiets niet zal vinden in de huurwetgeving. Trouwens zo'n algemene bepaling als "al de kosten en lasten van de gemene delen van de residentie voor de huurder" is niet precies genoeg. Er zijn heel wat kosten die mogelijk onder die bepaling zullen vallen maar toch niet ten laste vande huurder zijn. Het aantal/soort kosten dat ten laste van de huurder is, is eerder beperkt. En gelukkig nog ook. Een huurder moet vooraleer hij een kontrakt tekent een goed overzicht hebben van de kosten die hij mogelijk zal moeten dragen. Met een vage clausule als "al de kosten en lasten van de gemene delen .....", kan hij geen idee vormen van wat hem te wachten staat. Daarom is onlangs trouwens een aanpassing in de wetgeving nodig geweest en zijn immokantoren/eigenaars/verhuurders nu verplicht in hun advertenties de kosten ook te vermelden.

Reclame

Terug naar “Huren”