geen plaatsbeschrijving, geen waarborg

limelight
Topic Starter
Berichten: 232

geen plaatsbeschrijving, geen waarborg

#1 , 11 aug 2008 13:28

Binnenkort verlaten mijn huurders mijn huis (huis gekocht dat verhuurd was, huurcontract dus moeten overnemen, en heb ze 6 maand opzeg gegeven).
Nu is het zo dat ik niet over een plaatsbeschrijving beschik. Ofwel is die nooit opgemaakt, ofwel heb ik die niet gekregen van de vorige eigenaar (hoogstwaarschijnlijk nooit opgemaakt). In het contract staat ook dat er geen waarborg is betaald.
Welke rechten heb ik in dit geval als eigenaar/verhuurder? Of mogen ze het kot half afbreken? Stel dat ze, ik zeg maar wat, een deur meenemen? Of er is iets stuk? Volgens wat ik versta is het dan aan mij om te bewijzen dat die zaken wel in orde waren toen ze het pand betrokken. Maar daar wringt het schoentje nu net. Van enkele delen van het pand beschik ik wel over fotos (geen detailfotos weliswaar, enkele daarvan heb ik zelf getrokken tijdens een bezoek enkele maanden geleden, de andere zijn van het immo kantoor), kan ik die eventueel aanwenden als bewijs?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
armani
Berichten: 21

#2 , 22 aug 2008 21:34

Zonder plaatsbeschrijving en waarborg sta je nergens. Je kan wel je foto's gebruiken voor grote schade bvb. als je kan zien op de foto dat de schade vroeger er niet was. Maar helaas is dit een magere troost. Wel zou er in je verkoopscontract moeten staan dat je je hebt gekocht in de staat waarin het zich bevindt. Dus bij grote schade kan je dit aanvechten maar de kans is klein dat het iets wordt.

Reclame

Terug naar “Huren”