BVBA op adres huurwoning

Ayden's mom
Topic Starter
Berichten: 5

BVBA op adres huurwoning

#1 , 18 jul 2008 13:56

Onlangs zijn wij verhuisd naar een andere huurwoning.
De vorige huurders hadden op dat adres een aantal BVBA's staan.

sedert de verhuis, blijven er maar bieven (gewoon en aangetekend) bij ons toekomen.
Op iedere brief schrijf ik dan:"terug naar afzender, betrokkene woont niet meer op dit adres"
We weten uit goede bron dat er regelmatig wel eens een deurwaarder aan de deur stond bij de vorige huurder. En de aangetekende brieven die nu toekomen, liegen er ook niet om.

Toen de wijkagente langskwam om na te gaan of we effectief op dit adres wonen, hebben we dit met haar aangekaart.

Zij vertelde ons dat, indien de vorige huurder de wijzigingen niet doorgeeft, een deurwaarder het recht heeft om bij ons binnen te komen en onze inboedel op te schrijven, ook al is de BVBA niet van ons.

Kan dit zo maar?
Wat als we niet thuis zijn en er is schade aan de woning. Wie moet deze dan betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#2 , 18 jul 2008 16:30

Tracht de BTW nummers te weten te komen van die bvba en ga opzoeken in het staatsblad waar de firma gevestigd is. Dan zal u waarschijnlijk ook een naam en/of adressen tegenkomen van de bestuurders.

Opzoeken kan in het staatsblad, of bij de NBB.

Een deurwaarder kan, volgens mij, niet zomaar binnenvallen en alles van u opschrijven. Hij zou eerst een onderzoek moeten doen ern controleren of de adresgegevens wel overeenstemmen met de werkelijkheid.
Dus als u ingeschreven staat op dat adres is er al een probleem.
Maar ik weet dat ze meestal de gemakkelijkste weg kiezen en u ermee confronteren.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 20 jul 2008 11:54

Ga naar http://www.ejustice.just.fgov.be/tsv/tsvn.htm en vul de gegevens in die u kent.

“Art.24.§ 1. Alle BELANGHEBBENDEN, zowel natuurlijke personen als rechtspersonen, kunnen bij de *beheersdienst de verbetering van elke onjuiste vermelding in een inschrijving of wijziging in de Kruispuntbank van Ondernemingen vragen alsook de doorhaling van de in strijd met deze wet of haar uitvoeringsbesluiten aanvaarde inschrijvingen of wijzigingen.”(16 JANUARI 2003. - Wet tot oprichting van een Kruispuntbank van Ondernemingen, tot modernisering van het handelsregister, tot oprichting van erkende ondernemingsloketten en houdende diverse bepalingen).

*FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie
Beheersdienst Kruispuntbank van Ondernemingen
Leuvenseweg 44
1000 Brussel

Zoek betrokkene in http://mineco.fgov.be/enterprises/cross ... ome_nl.htm

Voeg bij uw gemotiveerd verzoek een woonstattest betreffende uzelf afgeleverd door uw gemeentelijke bevolkingsdienst.

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

rafkemagic
Berichten: 1

#4 , 02 feb 2012 08:44

Beste,
wij zitten al bijna anderhalf jaar in dezelfde situatie en het adres is reeds 9 maanden "geschrapt" in de KBO. In de praktijk komt het erop neer dat het adres nog steeds getoond wordt met onderaan een vermelding (weliswaar in "bold") "Doorgehaald adres sinds <datum>!". Uit ervaring kan ik jullie meedelen dat gerechtsdeurwaarders en schuldeisers zich daar zo goed als geen bal van aantrekken. Eerst genoemden blijven brieven opsturen en/of afgeven (hoewel de "afgever" ondertussen al weet dat de vennootschap daar niet meer gevestigd is, houdt die zich telkens van "den domme"), laatsgenoemden blijven onbetaalde fakturen verhoogd met verwijlinteresten opsturen.
De publicatie in het Belgisch Staatsblad geldt als wet (herinner ik me nog uit één van m'n cursussen Recht van zo'n 20 jaar geleden) en die kan enkel door de zaakvoerder (die dit uiteraard niet wenst te doen) gewijzigd worden. Na een tamelijk gewichtig dossier bij onze advokaat, talloze contacten met verschillende gerechtsdeurwaarders en vooral nutteloze contacten met de politiediensten hebben wij besloten om zo snel mogelijk het huurpand te verlaten teneinde een einde te maken aan dit gezever.
Wat ik hier persoonlijk uit geleerd heb? Als ik me ooit één of meer Italiaanse of Engelse bolides wil aanschaffen, verander ik eerst de maatschappelijke zetel van mijn vennootschap naar 't adres van één van de schuldeisers/deurwaarders die mij nu lastigvallen, vervolgens neem ik al het geld uit de vennootschap, stop ik met al m'n fakturen te betalen en verhuis ik naar 't buitenland. That's the way volgens onze Belgische wetgeving...

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 02 feb 2012 09:39

Ambtelijke schrapping bekomen indien dat nog niet gebeurd is.

Schrapping kbo via fax bezorgen aan schrijvende gerechtsdeurwaarders met de vriendelijke boodschap dat dit de laatste maal is dat u hem/hen waarschuwt en bij de volgende brief klacht zal deponeren bij zijn kamer vanwege het nutteloos opdrijven van zijn erelonen en het continue lastig vallen van derden die geen enkele relatie hebben tot het dossier in zijn beheer.
Een reporter van de lokale afdeling van een krant eens vriendelijk bij hem laten informeren "naar aanleiding van een artikel" waarom hij x maanden lang de gegevens uit het kbo blijft negeren en derden extern aan zijn dossier blijft aanschrijven wil ook wel eens helpen. Die lokale reporters toch, alles is goed als basis voor een artikel.

problems
Berichten: 5

#6 , 17 mar 2013 21:38

Beste,
Ik heb hetzelfde probleem voor, heb dit reeds bij de politie aangekaart maar er gebeurd niets. Ik woon pas alleen en heb financieel niet de mogelijkheid om een advocaat te nemen.
Wat kan ik verder ondernemen en in het geval dat de deurwaarder binnen komt en mijn inboedel in beslag neemt wat kan ik dan doen? Ik heb de deurwaarders reeds opgebeld en alles uitgelegd maar dat lijkt allemaal niets uit te halen. Ik heb de bovenstaande antwoorden al gelezen en vraag alvast de schrapping aan in de kruispuntbank maar heb schrik dat ze intussentijd mijn huis leeghalen als ik werken ben ofzo... Verder is het ook zo dat ik weet waar de zaakvoerder zijn nieuwe adres is kan ik daar iets mee aanvangen?

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 17 mar 2013 22:10

Politie kan perfect een PV opstellen waarin ze aan de procureur melden dat het een vals adres is.
In het politiesysteem is daar trouwens een formulier voor voorzien.
Duurt wel enkele maanden voor dit effectief kan gewijzigd worden op vordering procureur des Konings.

verdere info
Politie kan een pv wet op de KBO (Wet 16/01/2003) maken inzake artikel 5 (Iedere onderneming og vestigingseenheid bedoeld in artikel 4, wordt in de Kruispuntbank van Ondernemingen ingeschreven en verkrijgt op het ogenblik van de inschrijving een ondernemings- of vestigingseenheidnummer. Dit nummer vormt hun uniek identificatienummer)
en artikel 62 §2 4° (wordt gestraft met een geldboete van 26 tot 10.000 euro hij die wetens een onjuist verzoek tot inschrijving of wijziging indient).
In het politiesysteem onder rubriek bijzondere wetten dan 'andere', dan 'handel' en dan weer 'andere'.
Parketcode is 61
Parket geeft dan de politie van woonplaats zaakvoerder opdracht deze over het feit te horen.
dus
Er is domiciliefraude ten aanzien van die firma.
Dringend wijkagent vragen procedure ambtelijke schrapping op te starten.
Procedure hierboven.

.../...
verdere info:
""" Wie fictieve zetels huurt of verhuurt is strafbaar.
• Wie een fictieve zetel huurt kan op basis van deze vaststelling failliet worden verklaard;
• Wie een fictieve zetel huurt verliest alle solvabiliteit

• Wie een fictieve zetel huurt zal wellicht tal van nuttige en noodzakelijke meldingen waaronder dagvaardingsexploten en betekeningen niet ontvangen. Aldus zullen niet alleen de schulden nog hoger oplopen, maar zullen bovendien belangrijke middelen van verdediging definitief verloren gaan;

• Wie als handelaar in eigen naam een fictieve woonplaats heeft gekozen om thuis niet verontrust te worden met het faillissement of om bepaalde goederen weg te moffelen, zal het recht op verschoning na faillissement verliezen."""

Bron : Elfri de Neve

http://users.skynet.be/fc835218/documen ... happen.doc" onclick="window.open(this.href);return false;.

pukje
Berichten: 567

#8 , 18 mar 2013 11:44

In Nederland iets soortgelijks gehad (zal hier niet veel anders zijn)

Heb over de deurwaarder een klacht ingediend bij de rechter-commissaris (hier kan die rechter een andere naam hebben)

Die rechter heeft de deurwaarder met dreiging een brief gestuurd waar ik een afschrift van gekregen heb.

Toen was die rustig
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

problems
Berichten: 5

#9 , 18 mar 2013 12:03

Blijkbaar werd de procedure ambtelijke schrapping bij de politie reeds gestart. Ze hebben een pv opgesteld en deze op 27 12 2012 naar de procureur des Konings gestuurd.
Straks ga ik naar bureau waar ik papier ga krijgen met dossiernummer maar dat is het enige wat ze me kunnen geven zeggen ze. Ik denk dat dat niet voldoende is om de deurwaarders weg te houden...
Heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt...

artemis
Berichten: 3294

#10 , 18 mar 2013 12:25

U kan aan de politie (of wijkagent) een document vragen waarop zij bevestigen dat de procedure tot ambtelijke schrapping van X opgestart is (met datum) en dat u (met vermelding van uw naam) de nieuwe huurder bent sedert xx/xx/xxxx.
Dit kan u uithangen aan de deur en zou voldoende moeten zijn om deurwaarders op afstand te houden.
Ik heb een dergelijk document al zien uithangen aan woningen in mijn buurt, met exact hetzelfde doel.

problems
Berichten: 5

#11 , 18 mar 2013 21:35

Vandaag vele antwoorden gekregen. Kortste weg is blijkbaar dat de politie of wijkagent een vaststelling doet bij u thuis een lijst met vragen invult die aantonen dat er geen spoor van de zaak te vinden is op uw adres en dat ze deze bevindingen met het uitdrukkelijke verzoek ambachtelijke schrapping versturen naar de KBO zo moet deze geen controle meer sturen en gaat het vlotter...
Tevens kan je ook zelf de KBO mailen en hun antwoord en dat van de politie voor de ruit hangen zodat de deurwaarders niet binnenkomen...hopelijk ben ik tegen mei van deze historie verlost...en laten de deurwaarders me gerust eens de vennootschap van het adres is geschrapt...bedankt voor jullie antwoorden die hebben me heel goed geholpen...

Franciscus
Berichten: 38596

#12 , 18 mar 2013 21:47

Bij mij weten stuurt de politie het PROCES-VERBAAL naar de procureur des Konings en NIET naar de KBO.
Het is het parket die ambtshalve zal optreden.
U kan het PV nr aan KBO mededelen maar ENKEL de zaakvoerder kan dat adres wijzigen.
Is trouwens evenzo een publicatie in het staatsblad voor nodig.

problems
Berichten: 5

#13 , 18 mar 2013 22:39

Dat dacht ik ook maar blijkbaar is de weg van politie rechtstreeks naar KBO een snellere manier om schrapping te kunnen bekomen,en is de vaststelling van een agent dat de vennoot niets met het adres te maken geeft genoeg om tot schrapping over te gaan... dan heb je normaal al minder last van deurwaarders heb ik me laten vertellen door KBO medewerker...
Maar om de publicatie in het staatsblad te kunnen bekomen moet het indd via procureur des Konings en daarna moet de politie de eigenaar van de vennootschap
opsporen enz...
Dat is wat me vandaag vertelt geweest is... Kan maar alles proberen wat ze me zeggen en zo geraak ik er mss uit...

Franciscus
Berichten: 38596

#14 , 18 mar 2013 22:54

Dat de politie dat rechtstreeks zou kunnen dat is het eerste wat ik ervan hoor.
Hoe zou die procedure dan lopen... dan mag u mij altijd eens doorgeven.
(Dan kan ik het ook doorspelen )

problems
Berichten: 5

#15 , 20 mar 2013 00:20

Wel ik heb van de KBO een mail gekregen met bijlagen dat de politie kan invullen, en terugbezorgen aan het KBO, het gaat erom dat de politie op mijn adres komt kijken en aan het KBO kan bevestigen dat geen enkel spoor is van de zaak zo wordt de tijd van schrapping ingekort want anders moet de KBO zelf na de eigenaar van de zaak een maand de tijd gegeven hebben om actie te ondernemen na mijn aanvraag van schrapping nog een controleur sturen maar als de politie dit kan uitvoeren dan moeten zij niemand meer sturen waardoor lles vlotter zou verlopen...

Terug naar “Huren”