Weigering betalen energiekosten hal.

Franciscus
Berichten: 38739

Re: Weigering betalen energiekosten hal.

#16 , 11 feb 2024 22:25

Quid die huurder die nooit verlucht is die daar al op aangesproken.
Hebt u jaarlijks contact met uw huurders en wordt daar dan niets over gezegd?

lucas123456
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 feb 2024 22:51

Die verluchting is pas enkele weken geleden ter sprake gebracht; mijn fout.
Heb het zo juist via email rechtgezet.

Sirkii
Berichten: 5460

#18 , 12 feb 2024 12:06

Wat heeft de verluchting van het privé appartement te maken met de “vochtproblemen” in de gemeenschappelijke gang ? Klaagt de huurder over vocht/schimmel in zijn appt? Mogelijk heb je dan een punt.

Verluchting gang is niet de taak van de huurders. Wat is de epc-waarde van de 2 appartementen?

Het is een vrijstaand gebouw. Wat is de buitenmuuropbouw? Steense muur zonder isolatie in afwachting dat er gebouwd wordt? Nergens in de “wet” staat dat in de hall er een minimumtemperatuur moet gehandhaafd worden.

Reclame

lucas123456
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#19 , 12 feb 2024 14:48

Ik heb het toch nergens over het prive appartement. Heel deze discussie gaat over de hal.

Dus jij vindt dat de verhuurder maar elke week zelf naar het appartement moet gaan om de ramen in de hal open te zetten (hal voor 2 appartementen he, geen hal van een flatgebouw). Serieus blijven aub. Als dat al teveel gevraagd is aan de huurder om dit te doen, dan kan je niets meer vragen he.

Ken de muuropbouw niet.
Neen, dat weet ik ook, dat dat niet in de wet staat. Maar je kan van de huurder toch een min. medewerking verwachten om vochtproblemen in de hal te vermijden is mijn mening.

Lanox
Berichten: 3543
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 feb 2024 17:47

Ik ben geen bouwexpert, maar uw verhaal klinkt vooral als een verhaal van symptoombestrijding zonder de oorzaak aan te pakken. Als huurder zou ik daar ook niet mee akkoord zijn dat dat op mijn kosten moet gebeuren. Ik zou dat ook niet direct plaatsen onder de categorie "goede huisvader".

lucas123456
Topic Starter
Berichten: 58
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 feb 2024 18:33

Er is vochtscherm, vloerisolatie en een nieuwe vloer geplaatst omdat vocht mogelijks van daar kwam.
Ook zijn de muren geinjecteerd.
Ik denk dat er dus geen bouwtechnische oorzaak meer is. Het vocht zit er 'gewoon'. Ik denk zelf dat na enkele maanden goed verluchten, het probleem mogelijks is opgelost.

Inazuma
Berichten: 9843
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#22 , 12 feb 2024 20:10

Huidige toestand: huurder van bovenste app. trekt het verwarmingstoestel uit als ze thuis is. Ik heb gezegd dat ik ze laat uitzetten als ze dit blijft doen.
Je gaat ogen trekken als dit bij Vrederechter terechtkomt ...

Terug naar “Huren”