plaatsbeschrijving

freelance
Berichten: 2615

Re: plaatsbeschrijving

#16 , 19 mar 2022 13:57

Afgezien van de zeer dubieuze werkwijze van verhuurders kant ( het lijkt meer op een particuliere verkoop van een tweedehands auto , waarbij de koper akkoord gaat met de staat van het voertuig ) , blijft de vraag :
Is het huurcontract ( MET plaatsbeschrijving ) geregistreerd ?
Dit kunt u nagaan op het registratiekantoor .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bluenina
Topic Starter
Berichten: 72

#17 , 19 mar 2022 14:14

Ja, zowel huurcontract als plaatsbeschrijving zijn geregisteerd.
Huurcontract op 4 augustus
Plaatsbeschrijving eveneens op 4 augustus zonder het in onze handen te hebben gehad of te kunnen nakijken. Pas half oktober heeft ze ons de plaatsbeschrijving laten zien en ook terug meegenomen. Dus hetgeen wat we nu via mail deze week hebben mogen ontvangen van haar, wie meldt dat dit de originele plaatsbeschrijving is die we half oktober hebben mogen inzien?

bosprocureur
Berichten: 6879

#18 , 19 mar 2022 15:05

Eens nagaan bij het registratiekantoor? Als belanghebbende moet er toch een manier zijn om dat te kunnen checken? Des temeer omdat de PB ook reeds op 4 augustus zou geregistreerd zijn.

Even terzijde; zou het kunnen, eventueel, dat die madam de plaatsbeschrijving eerder niet aan u overhandigd heeft, omdat ze gewoon nog niet betaald was? Iedereen kan al eens vergeetachtig zijn... :)

Reclame

NatD
Berichten: 432
Juridisch actief: Nee

#19 , 19 mar 2022 15:17


Even terzijde; zou het kunnen, eventueel, dat die madam de plaatsbeschrijving eerder niet aan u overhandigd heeft, omdat ze gewoon nog niet betaald was? Iedereen kan al eens vergeetachtig zijn... :)
Dat denk ik niet, want als ik het goed begrepen heb, is de madam van de plaatsbeschrijving van het immo-kantoor, waarbij ook het huurcontract getekend werd. En vooraleer je dat huurcontract mag gaan tekenen, moet eerst de borg + 1ste maand huur + kosten plaatsbeschrijving betaald worden ...

't Is toch maar dubieus hoor, als je het mij vraagt. Je moet op z'n minst de kans krijgen om opmerkingen te geven bij de ingaande pb ... Kan moeilijk gebeuren als je die niet eens krijgt.

Marcus Aurelius
Berichten: 3820
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 mar 2022 17:52

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

mava105
Berichten: 22327
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 19 mar 2022 18:12

Daar zal niet iedereen hier het mee eens zijn, alhoewel ik dat tientallen keren ben tegengekomen.
Maar ja, er zijn nog mensen die enkel de theorie kennen, en niets van de werkelijke wereld.

KJ86
Berichten: 2671

#22 , 19 mar 2022 21:22

De huurder is in gebreke want is uitgenodigd om de pb te tekenen.
In de veronderstelling dat TS nooit opmerkingen heeft geformuleerd, een nieuwe afspraak heeft proberen te maken om te tekenen en de factuur van de PB niet geprotesteerd heeft, vind ik het plausibel dat de vrederechter in dit geval een stilzwijgende aanvaarding zou goedkeuren.

bosprocureur
Berichten: 6879

#23 , 20 mar 2022 09:12

Daar zal niet iedereen hier het mee eens zijn, alhoewel ik dat tientallen keren ben tegengekomen.
Maar ja, er zijn nog mensen die enkel de theorie kennen, en niets van de werkelijke wereld.
Beste @mava105 ge blijft maar steken onder water geven he, ge kunt niet stoppen he man.
Bij mij telt enkel de wet, de werkelijke wereld daar heb je geen houvast aan en daar kun je niks mee bewijzen.

Die laatste zin moet je me toch eens uitleggen hoor ! Ik ben nu eenmaal geen jurist :)

Marcus Aurelius
Berichten: 3820
Juridisch actief: Nee

#24 , 20 mar 2022 10:46

Jureca, het lijkt me tijd voor een slotje. TS heeft voldoende antwoorden ontvangen op haar vraag. Het juridisch forum mag immers geen platform voor scheldpartijen worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huren”