Aangetekend opzeggen

tunibe2
Topic Starter
Berichten: 5

Aangetekend opzeggen

#1 , 31 okt 2006 12:05

Hallo

Ik heb al een voorbeeld van een opzeggingsbrief gevonden op deze site. Bedankt daarvoor

maar ik had nog iets willen weten:
Ik zit met een contract van 3j, zit nu in het tweede jaar daarvan.
Als ik vandaag nog opzeg met aangetekende brief (31/10) telt dan vanaf morgen 1/11 de 3 maanden opzeg (dus nog te betalen nov+dec+jan) en ben ik vrij vanaf 1 februari?
Speelt het uur van verzenden van aangetekende brief een rol?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 31 okt 2006 16:47

NEE !

U hebt een huur van korte duur. Kan enkel opgezegd worden bij verstrijken van het 3de jaar !!!!

Opzeggen 3 maand voordien, opzeg gaat in de 1ste dag van de maand volgend op de opzeg.

Als je eerder wenst op te zeggen kan dit ENKEL in onderling overleg, dus wellicht mits betalen schadevergoeding.

Een huur van korte duur is een afwijking op de algemene principes in de woonhuurwet. Let hier mee op !

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2006 16:54

Ben je zeker dat je kan opzeggen met drie maanden.

Uit wat je schrijft heb ik de indruk dat je een overeenkomst van bepaalde duur hebt: drie jaar. Die kan je niet zomaar be?indigen. Wat zegt je huurcontract?

Vandaag is het al te laat om op te zeggen met begin opzegtermijn 1 november tenzij je de opzeg laat betekenen door een gerechtsdeurwaarder zodat de opzeg vandaag nog aan de eigenaar wordt aangeboden.

scorpioen

Reclame

Jelle
Berichten: 84

#4 , 03 nov 2006 10:58

Je bent gebonden om er drie jaar te blijven, wil je dat niet, dan zal je toch alle maanden tot het einde nog moeten betalen.

Om dan zeker na drie jaar weg te kunnen moet je drie maand voor het einde van die drie jaar aangetekend opzeggen want anders wordt het contract stilzwijgend verlengd, en wordt het geacht een contract van 9 jaar (standaard woninghuurwet) te zijn.

Terug naar “Huren”