huuropzeg

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

huuropzeg

#1 , 19 apr 2010 20:09

hallo iedereen,

wij hebben in 2006 een huurcontract getekend telkens van 1 jaar, dit is verlengd geweest in 2007,2008 en zo dus overgegaan tot een 9 jarig contract in 2009. Wij willen het nu graag opzeggen. Aangezien we niet meer opzeggen in de eerste 3 jaar moeten we geen vergoeding betalen maar wel een opzeggingstermijn van 3 maanden respecteren. Mijn vraag, als ik de brief morgen verstuur, vanaf wanneer gaat de opzeggingstermijn in? is dit de eerste van volgende maand, dus 1 mei?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 apr 2010 20:17

Deze gaat in vanaf de eerste van de maand volgend op uw opzeg, inderdaad 1 mei dus.

In de rand wil ik er wel bij vermelden:

- het altijd de moeite loont om eens na te gaan of het huurcontract werd geregistreerd. Bij niet registratie van een 3-6-9 geldt de opzegperiode van 3 maand namelijk niet.

- U in theorie reeds in 2008 over een 3-6-9 contract beschikte aangezien een huurcontract van bepaalde voor hoofdbewoning slechts éénmaal verlengd kan worden.

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

#3 , 19 apr 2010 20:18

ja, het probleem is dat in het conttract staat wel dat wij het moesten registreren.. in dat geval kunnen wij wss daar niet onderuit?

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 19 apr 2010 20:31

Vanaf januari 2007 hadden al de eigenaars de verplichting om binnen de 6 maanden zelf hun lopende contracten te registreren. Alle nieuwe contracten vanaf 2007 moeten door de eigenaars zelf geregistreerd worden.

Zuiver theoretisch loopt uw 3-6-9 vanaf 2008 (of 2009 volgens de eigenaar) en had de eigenaar het zelf dienen te registreren..

christoph1984
Topic Starter
Berichten: 96

#5 , 19 apr 2010 20:50

Vanaf januari 2007 hadden al de eigenaars de verplichting om binnen de 6 maanden zelf hun lopende contracten te registreren. Alle nieuwe contracten vanaf 2007 moeten door de eigenaars zelf geregistreerd worden.

Zuiver theoretisch loopt uw 3-6-9 vanaf 2008 (of 2009 volgens de eigenaar) en had de eigenaar het zelf dienen te registreren..
ja, maar als het in ons contract staat dat wij het moesten registreren binnen x aantal maanden, is dit dan nog een geldig argument? het contract dateert nl van november 2006


bedankt!

JohnD
Berichten: 3580

#6 , 21 apr 2010 02:29

Vanaf januari 2007 hadden al de eigenaars de verplichting om binnen de 6 maanden zelf hun lopende contracten te registreren.
Que ? Ik dacht dat dat alleen gelde voor de nieuwe contracten.
Alle nieuwe contracten vanaf 2007 moeten door de eigenaars zelf geregistreerd worden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Huren”