Opzegging huurovereenkomst van 3 jaar voor einde

Scalle123
Topic Starter
Berichten: 26

Opzegging huurovereenkomst van 3 jaar voor einde

#1 , 04 feb 2010 13:54

Mijn huurovereenkomst van 3 jaar begon op 01/08/2007 en eindigt normaal op 01/08/2010. Nu zou ik deze maand mijn opzeg reeds willen geven. Ik ben bereid om onmiddellijk 1 maand te betalen als schadevergoeding, ben ik dan nog verplicht om gedurende de 3 maand opzeg hier te blijven wonen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 04 feb 2010 14:20

Een huurovereenkomst van korte termijn is 'princepe' niet opzegbaar!
Uw opzeg van 1 maand MET te betalen als schadevergoeding, kan dus niet, tenzij dit is/zou overeen gekomen zijn!

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 04 feb 2010 17:21

Zie Lex.

Kijk eens of er in het huurcontract specifieke opzegvoorwaarden zijn voorzien? Anders zal u, tenzij u een ander akkoord met de huisbaas kan sluiten, verplicht het contract na te leven.

Vergeet daarbij ook niet dat een contract van bepaalde duur schriftlijk door één van beide partijen tenminste drie maanden voor het einde van het einde dient opgezegd te worden, anders gaat het immers automatisch over in een 3-6-9 contract.

Reclame

Terug naar “Huren”