service factuur zonder ondertekende opdracht

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

service factuur zonder ondertekende opdracht

#1 , 29 nov 2023 10:26

Dag,

Ik verhuur sinds oktober een nieuwbouw appartement.
Ik was in die periode in het ziekenhuis voor een kanker operatie.
Achteraf hebben we gehoord dat er problemen waren met warm water.
Iemand heeft de onderneming (sanitair) gecontacteerd uit het post interventiedossier.
Deze zijn niet zelf gekomen maar hebben dadelijk Vaillant (de producent) laten komen, onder de vorm garantie toestel.
Vaillant heeft niets verkeerd gevonden aan het toestel, feit was dat er geen gastoevoer was door Fluvius (meter kapot).
Nu krijg ik een factuur van Vaillant 213 EUR te betalen wegens onterecht laten komen kijken.
Ik heb nooit een getekende opdracht gegeven.

Antwoord van de chauffagist :

Geachte,

Geen probleem indien u deze niet wenst te betalen. Gelieve dan contact op te nemen met Vaillant omtrent deze aanmaning i.p.v. ons te mailen.

Wij hebben de factuur namelijk niet gestuurd.

Prettige dag verder.


Hoe moet ik dit aanpakken ?

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2023 10:42

Dossier doorsturen aan Fluvius ( gezien uit Topic blijkt dat de fout bij hen ligt ).
Ook met verslag van de technieker van Vaillant.

Dat de opdracht niet door u werd ondertekend of gevraag : is te wijten aan de onaangename toestand door ziekenhuisopname ( spijtig en spoedig herstel ).
De handelswijze is gebeurt om uw huurder uit de nood te helpen ( post interventie dossier ).

Mijn visie : factuur recuperen of laten betalen door Fluvius. Doe dit aangetekend met antwoordkaart.

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 nov 2023 11:14

contact gehad met fluvius

fluvius heeft verscheidene keren een brief gestuurd, maar die is in blijkbaar verkeerde brievenbussen (nog geen toegekende busnummers) terecht gekomen

het appartement heeft na voorlopige oplevering een paar maanden stil gelegen totdat de huurder er was,
in de brief van fluvius werd er aangemaand dringend de meterstand gas door te geven anders werd deze afgesloten, en dat is gebeurd

toen fluvius daarna is langs geweest hebben ze vastgesteld dat enkel de electriciteitsmeter digitaal werd doorgestuurd naar fluvius, de bluetooth verbinding van de aardgasmeter naar de electriciteitsmeter (hoofdconsole) werkte niet

ze stoten alle aansprakelijkheid van hun af omdat ze meerdere malen een brief gestuurd hebben

Reclame

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 nov 2023 11:19

Feitelijk is de aannemer toch aansprakelijk.
1. Zonder handtekening een service.
2. Niet zelf een vaststelling gemaakt, dadelijk geoordeeld panne te wijten aan ketel, dus garantie

Hij heeft toch een fout gemaakt door het zich gemakkelijk proberen te maken.

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 nov 2023 12:10

TS : ik volg uw visie niet helemaal.
Fluvius heeft gelijk en de toevoer is afgesloten bij gebrek aan meterstanden na herhaaldelijke herinneringen. Dat de brieven in de verkeerde brievenbussen belandt, is niet de fout van Fluvius.

Persoonlijke visie : alles is een beetje in het honderd gelopen door uw ziekenhuisopname.
Niemand treft hier fout en is verantwoordelijk voor de rekening. Iedere partij heeft ter goede trouw gehandeld.
Aanrader : betaal de rekening gewoonweg. En leven en laten leven.
Een goed herstel gewenst.

tinev
Topic Starter
Berichten: 161
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 feb 2024 20:00

De hoofdaannemer heeft de rekening betaald. Opgelost.

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 feb 2024 09:50

T O P

Terug naar “Huren”