Schade aan garagebox

IgnaceBuyens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Schade aan garagebox

#1 , 17 jan 2024 11:27

Na schade aan mijn gehuurde garagebox heb ik 6 weken de garage niet kunnen gebruiken. Heb dan ook 2 maanden niet betaald(zonder kennisgeving aan de verhuurder) Nu eist hij de volledige som van 2 maanden zonder enige tegemoetkoming vanwege het niet kunnen gebruiken van de garagebox,anders zet hij het contract stop. Kan dit zomaar? Wie heeft gelijk?

LeenW
Berichten: 12961

#2 , 17 jan 2024 11:35

Hoe kwam het dat de garagebox niet gebruikt kon worden? Fout van de verhuurder? Hoe dan ook, eenzijdig huurvermindering opeisen kan niet.

bosprocureur
Berichten: 6888

#3 , 17 jan 2024 11:43

Wanneer (en hoe) hebt u de verhuurder de schade gemeld?

En ook, niet minder belangrijk, wat zijn de geldende opzegvoorwaarden, van beide kanten?

Reclame

IgnaceBuyens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 jan 2024 11:46

Was na stormschade. Dak was eraf, loshangende balk, losse stenen van de muur. Duurde 6 weken eer alles hersteld was. Als huurvermindering niet kan,hoe kan ik dan vergoeding voor niet-gebruikte periode krijgen. Goodwill van de verhuurder?
Direct telefonisch gemeld. Had ook schade aan de auto. Maar dat is allemaal in orde. Gaat enkel over het niet betalen van de periode dat ik de garage niet kon gebruiken.

mava105
Berichten: 22342
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 17 jan 2024 12:07


Direct telefonisch gemeld.
Kan jij dan niet schrijven? Dat zal je wel geleerd hebben op school. Schrijf dan een aangetekende brief . Dan heb je minstens al een bewijs van de melding van de schade aan de verhuurder. Je kan hem ook de huurvermindering vragen, wegens onbruikbaarheid van de garage.

LYNX XX
Berichten: 2592
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jan 2024 12:14

#6 MAVA105

Kan ook een brief in word.

TS zegt dat schade aan wagen vergoed is. Waarom toen niet tegelijkertijd de onbruikbaarheid van de garage bijvoegen ? Zou het toch aangeven aan uw verzekering/makelaar.

IgnaceBuyens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 jan 2024 12:20

De beledigingen komen al rap.
Zoals eerder gezegd. Het gaat niet over het schadegeval op zich, want alles is in orde wat dat betreft en daar is niets van in discussie. Het gaat enkel over het feit of ik al dan niet de huur voor die 6 weken moet betalen. Hij moet niets weten van een tegemoetkoming van hem uit.
Niet aan gedacht om moment zelf te zeggen.En is niet voor de verzekering. Heb er al voor gebeld.

KJ86
Berichten: 2688

#8 , 17 jan 2024 14:36

Je hebt het eigenlijk al zelf ingevuld. Het is inderdaad de goodwill van de verhuurder. Contracten voor garages die maandelijks afgerekend worden, kunnen maandelijks opgezegd worden, tenzij dat het contract iets anders stipuleert.

Je kan bij uw volgend contract een langere opzegtermijn voorzien (bijvoorbeeld enkel jaarlijks opzegbaar) en/of een clausule inbouwen die u het recht geeft om eenzijdig huur in te houden bij onbruik van de garage. Bij gemeen huurrecht heb je contractuele vrijheid!

Terug naar “Huren”