verhuren van paardenweide

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

verhuren van paardenweide

#1 , 14 nov 2009 13:47

Ik verhuur een weide aan een dame (geen landbouwster) die er haar paarden laat op grazen. Zonder schriftelijk contract. Heb alleen betalingsbewijs waarop ze (op mijn vraag) heeft vermeld: huur weide XX voor 12 maanden vanaf XX. De huur wordt telkens voor 1 jaar in één bedrag betaald op dag één van het beginnende jaar. Voldoe ik hiermee aan de wettelijke voorschriften (voor zover die er zijn)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sedlex
Berichten: 83

#2 , 15 nov 2009 18:17

voor zover ik weet is er voor de geldigheid van een huurcontract voor onroerende goederen (die niet bestemd zijn als hoofdverblijfplaats) geen specifieke vormvereisten. Op dat vlak is je 'contract' dus in orde.

De bewijsproblematiek is een ander paar mouwen, zeker in geval van betwisting. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen contract was.

Indexering of aanpassing van de prijs, alsook beëindiging van de huurovereenkomst, kan mogelijks aanleiding geven tot problemen.

Ik zou aanraden om toch een (zelfs eenvoudige) schriftelijke huurovereenkomst op te stellen.

Reclame

Terug naar “Huren”