watermeter

kristatje
Topic Starter
Berichten: 19

watermeter

#1 , 23 okt 2016 13:37

wij huren een huisje van vrienden ;zij zijn eigenaars ,zij wonen naast ons wij hebben maar 1watermeter voor de 2huizen omdat wij op putwater werken en wij enkele kraantjes water gebruiken om ons eten en koffie ;zij gebruiken wel degelijk dit kraantjes water voor alles ,de meter sta in onze hang ,en ook op me man zn naam ,nu hebben we gezien dat de meter niet vooruit gaat omdat wij de meterstanden moeten doorgeven .hoe zullen ze nu hun berekening maken ,de eigenaar zeg dat hij dat mag doen 2woning op 1meter zetten en dan op de huurder zn naam .kvind dit beetje gesjoemel hoor
ik vraag dit omdat ik achteraf geen problemen wil en achteraf onkosten om eventueel met een advocaat te moeten werken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 okt 2016 16:06

Stel die vraag eens aan de plaatselijke watermaatschappij. Denk niet dat het mag, en dan nog op naam van de huurder; eerder omgekeerd.
En als de meter niet meer werkt, wil dat zeggen dat hij stuk is. Wil je, dat je als huurderr, na controle, een torenhoge factuur + boete krijgt.?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 23 okt 2016 16:41

Plus een hoge gemeentelijke saneringsvergoeding, die vanaf 1 januari 2016 in voege is op het waterverbruik.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”