Vonnis huisuitdrijving, en betalen huurachetrstand

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

Vonnis huisuitdrijving, en betalen huurachetrstand

#1 , 27 mei 2016 17:37

Hallo,

Indien je een vonnis hebt voor ontbinding huurcontract, huisuitdrijving en dat de exhuurder de achterstallen moet betalen, maar de ex huurder heeft geen inkomen en woont nu ergens anders( is nu wel gehuwd met scheiding van goederen alles staat op naam echtgenoot) hoe krijg je dan je huurgelden terug? Beslag goederen of loon gaat nu niet!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22336
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 mei 2016 19:46

Dan krijg je niets terug. Een kei kan je nu eenmaal niet stropen. Je kan de ex- huurder wel blijven volgen, en als je merkt dat hij terug werkt of iets geërfd heeft, via deurwaarder toeslaan. (maar dat kan jaaaaaren duren, als het al gebeurd)

KJ86
Berichten: 2686

#3 , 27 mei 2016 22:58

Je kan ook een afbetalingsplan voorstellen, al is het maar 20 euro per maand, op 10 jaar tijd is dat ook € 2400.
Best eerst eens contact opnemen met die huurder vooraleer je de kosten opdrijft met een deurwaarder.
Ik geef toe, de kans is klein dat je tot een akkoord zult komen, het kost echter niets om toch eens te proberen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38739

#4 , 28 mei 2016 00:40

Echtgenote heeft huurcontract niet mee getekend?
Ontdraging (vervreemding) goederen vastgesteld of niet?
Meubelen woning dienen toch als onderpand?

Fabi
Topic Starter
Berichten: 440

#5 , 28 mei 2016 12:01

Hallo,

Neen heeft alleen getekend, nieuwe meubels gekocht op partners naam enz....
Geen inkomen, maar indien men wel zou werken zijn er grenzen aan het loon vooraleer ik loonsbeslag zou kunnen doen. Als men maar halftijds zou werken kan ik ook niks aanslaan.

Precies of ze opzettelijk gehuwd zijn met een contract scheiding v goederen om zich te beschermen tegen schuldeisers....

Ga nog proberen om een afbetalingsplan voor te leggen, wie weet!

Bedankt!

ewp
Berichten: 11

#6 , 31 mei 2016 19:57

Zit in dezelfde situatie, wij zijn ons vonnis aan het afwachten, het contact met de huurder verloopt zeer stroef, hij lacht ons gewoon uit in ons gezicht...

Ben benieuwd hoe het allemaal afloopt, maar meestal niet goed zover ik overal kan lezen

Mvg

Terug naar “Huren”