Late facturen na huurovereenkomst

Snewuab
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Late facturen na huurovereenkomst

#1 , 29 apr 2016 21:45

Beste

Mijn vriendin huurde een klein gemeubeld appartement. Sinds eind september 2015 is het contract ten einde en is zij daar weg. Volgens het immokantoor moesten bepaalde meubels zoals het bed niet teruggezet worden omdat de huisbaas deze naar het containerpark ging doen. Het appartement is opgekuist geweest, maar voor het immokantoor was dit niet proper genoeg. Eind december is er bijgevolg een professionele firma langs geweest. Deze factujr is ook netjes op tijd betaald. Nu zijn we inmiddels eind april en is er nog niets gelost van de huurwaarborg. De huisbaas is verschillende keren gemaild, maar geen antwoord. Een gsm nummer hebben we niet. Ook het immokantoor wil ons niet helpen om contact te leggen en om de eind plaatsbeschrijving te ontvangen. Nu vandaag zit er een tweede factuur van deze zelfde onderhoudsfirma in de bus voor reparaties van een bed. Dienen wij deze betalen? Want het appartement is reeds een aantal weken opnieuw verhuurd + deze firma is al langs geweest. Hebben ze de eerste keer dan hun werk niet goed gedaan? Op het immokantoor kunnen wij niet rekenen want ze werken ons voortdurend tegen. Ik vind het gewoon frappant dat wij zoveel maanden later opnieuw een factuur krijgen. Het kan toch niet dat wij zo om de zoveel weken een factuur krijgen voor weet ik veel wat nog allemaal.

Vriendelijk bedankt voor de raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 29 apr 2016 23:02

Is hij die firma aangesteld heeft die moet betalen, protesteer deze factuur binnen de maand met een AS.
Stuur een AS naar u verhuurder, dat u binnen de 10 dagen u waarborg wilt vrijgegeven zien.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”