Ik verklaar dat de studio mijn tweede verblijfplaats is?

Meeuw
Topic Starter
Berichten: 9

Ik verklaar dat de studio mijn tweede verblijfplaats is?

#1 , 04 jul 2015 19:32

In hoeverre is de clausule "De huurder verklaart dat de studio zijn 2de verblijfplats is" bindend? Zou de domicilie aanvraag geweigerd kunnen worden door de stad?
Ik heb van enkele kotbazen gehoord dat ze in principe zelfs niet kunnen weten of iemand zijn adres in hun pand heeft gezet. Bestaat deze clausule enkel zodat de verhuurder zijn handen kan wassen in de onschuld of heeft ze ook een legale implicatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 jul 2015 19:48

En ik die dacht dat je je maar enkel kon domiciliëren in uw hoofdverblijfplaats, en niet in een 2de verblijf.

Meeuw
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 04 jul 2015 20:38

Wel is dat zo? Wat als iemand geen andere verblijfplaats heeft en de zogezegde '2de verblijf' de facto de hoofdverbijfplaats is?

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 04 jul 2015 20:45

Vanuit welke context stelt u de vraag? Huurder of verhuurder?
Dit om onnodig gepalaber te vermijden.

Weten of er/en wie zijn domicilie op een verhuuradres rust is poepsimpel om te weten te komen als verhuurder. Kan in deze stad zelfs via telefoon.

Meeuw
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 04 jul 2015 21:29

Huurder. Het komt er dus op neer dat ik mijn adres wil zetten in een zogenaamde studentenstudio en ik vroeg me af of de stad (gent) de registratie kan weigeren op grond van dat ik in mijn huurcontract verklaar dat dit mijn tweede verblijfplaats is. En of er andere mogelijke gevolgen kunnen zijn als resultaat van zo een toch niet 100% koshere actie.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 04 jul 2015 22:03

Stad Gent zal u niet inschrijven in een studentenkot. Als er in u huurcontract staat 2de verblijf, dan moet je u aan het huurcontract houden of verhuurder kan sancties nemen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Meeuw
Topic Starter
Berichten: 9

#7 , 06 jul 2015 00:03

Alleen vorig jaar heeft noch de loketbediende noch de buurtagent naar mijn contract gekeken of is zelfs achter gevraagd. Was dat toeval of is dat de procedure?

k.b.
Berichten: 876

#8 , 06 jul 2015 09:44

Ik kan begrijpen dat de stad daar op probeert toe te zien ... kotstudenten zijn welkom maar "alleenstaanden" die een kot betrekken en de week erna bij de stedelijke OCMW gaan aankloppen om een "inkomen" te bekomen zijn natuurlijk minder gegeerd in de universiteitssteden ...

k.b.

Terug naar “Huren”