beloftes worden niet nagekomen , ramen 1 j kapot

Jojoxoxo
Topic Starter
Berichten: 10

Re: beloftes worden niet nagekomen , ramen 1 j kapot

#16 , 01 apr 2015 14:06

het woningonderzoek gebeurde op 25/02/2015 de brief waarin ze verklaren dat het in aanmerking komt werd opgemaakt op datum van 9/03/2015 te Gent
& de brief die erbij zat van het college van burgemeester & schepenen is opgemaakt op datum van 25/03/2015.

Dus nu gaan wij best naar het vredegerecht hiermee voor ons huurcontract te laten ontbinden? En dat is volledig gratis dan?


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#17 , 01 apr 2015 15:54

werd het advies verstrekt om de woning ongeschikt te verklaren. Als de woning ongeschikt wordt verklaard,
Volgens mij is de woning nog altijd niet ongeschikt.
18 strafpunten zijn niet veel, en kan je huisbaas waarschijnlijk snel oplossen.
Soms zijn het maar heel kleine dingen, die strafpunten geven.
(ontbreken brandmelder, verkeerd stopcontact, ...)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 01 apr 2015 15:56

Dus nu gaan wij best naar het vredegerecht hiermee voor ons huurcontract te laten ontbinden? En dat is volledig gratis dan?
Dat is koffiedik kijken, 18 strafpunten dit moet de verhuurder op korte tijd kunnen herstellen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Jojoxoxo
Topic Starter
Berichten: 10

#19 , 01 apr 2015 21:13

ja.. zo snel blijkbaar niet als het al een jaar duurt :(

Ik weet dat de andere punten buiten de ramen bv de trapleuning is die niet doorloopt, dat er geen verluchting is op de toilet, dat er geen verluchting is op de badkamer, dat er geen stopcontact is die altijd vrij is in de keuken,
dat de boiler niet veilig is enzo....

Zal morgen eens bellen naar de gemeentedienst en kijken wat ze zeggen voor de zekerheid.. Mss willen ze de herstellingen niet uitvoeren en mogen we alsnog vertrekken zonder kosten, hopelijk..

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 01 apr 2015 21:17

De burgemeester heeft een hoor plicht, dus huurder en verhuurder moeten normaal uitgenodigd worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jojoxoxo
Topic Starter
Berichten: 10

#21 , 01 apr 2015 21:54

ja dat las ik ook al, hoop dat dit dan snel gebeurd :) ! Kan ik daar meteen eens achter vragen en mijn verhaal doen zoals het hoort :)

KJ86
Berichten: 2663

#22 , 01 apr 2015 22:06

Weet je zeker dat je maar 18 punten hebt, want dat stelt twee keer niets voor. De verhuurder moet zijn woning onder de 15 punten brengen, de ramen herstellen is dus waarschijnlijk niet nodig. De verluchting in de badkamer en de WC zijn 6 punten, als de verhuurder die 2 roosters plaatst, is het al in orde.

Huurcontract ontbinden op basis van ongeschiktheid is in dit geval niet mogelijk, tenzij dat de verhuurder geen bereidwilligheid zou tonen bij de vrederechter om de herstellingen uit te voeren. De verhuurder heeft het recht om herstellingen uit te voeren zolang dat die beperkt zijn.

Jojoxoxo
Topic Starter
Berichten: 10

#23 , 01 apr 2015 22:33

ja 18 punten... Ja, ik reken niet op hun bereidwilligheid anders had het al lang oke geweest volgens mij..

Ergens denk ik dat dit hun denkwijze is

: oeps we hebben geen geld voor de ramen
: ze zullen er wel uitgaan als ze het beu worden dat ze elke avond in de kou zitten en betalen voor ruimtes die ze niet kunnen gebruiken
: dan kunnen we het terug verkopen aan iemand die er wel zal in investeren

Denk echt niet dat hij hier 1 ding nog zal aan veranderen.. Ik hoop van wel maar ja dan nog..
blijft hier onmogelijk voor ons om hier te wonen en gelukkig te zijn. Deze woning bezorgt ons teveel zorgen, kosten en stress helaas :(

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#24 , 02 apr 2015 10:44

Op welke punten zijn deze strafpunten gebaseerd, is niet verplicht dubbel glas te voorzien.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bambipower
Berichten: 1034

#25 , 03 apr 2015 09:12

hier reageren wij niet meer op . Wij zijn het echt kotsbeu. Dit is al de 10de keer dat ze een offerte maken ( ongeveer ) en telkens wordt onze privacy hiermee blootgesteld en moeten
wij hiervoor tijd maken. Ze hebben zogezegd al de ramen gekocht ook , komaan.. ik geloof er geen fluit van.
Ik zou toch maar heel snel reageren en maken dat je huisbaas die offerte kan doen. Als hij kan aantonen dat er onbewoonbaarheid komt, omdat jij niet wil meewerken, dan ga jij nogal een rekening gepresenteerd krijgen.

Desnoods vraag je aan je ouders om die dag te thuissitten ofzo, of vrienden, buren, of whatever.

Terug naar “Huren”