al mijn spullen weg - uitdrijving

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

Re: al mijn spullen weg - uitdrijving

#31 , 27 feb 2015 17:09

Heb intussen advocaat onder de arm genomen. Die heeft de laatste weken ex-huisbaas reeds driemaal aangetekend aangeschreven en geen enkele reactie gehad. Heeft alles grondig bestudeerd en me bevestigt dat ik tijdig het pand had verlaten en ook aan de procureur laten weten dat ik weg was ( en dusdanig niet snapt wat de huisbaas zijn probleem was). Er is geen procedure te vinden van de spullen te hebben opgeborgen. Hij zegt me dat we als volgende stap een fikse schadevergoeding gaan eisen van de ex-huisbaas. Zeker het feit die nooit reageerde op AS zegt veel.
Nu vraag ik me af hoeveel je kan eisen in zo'n geval? De huisbaas zal zeggen dat er niets waardevols stond en het alleszins als zijnde onschuldig voorstellen in de trend van: och voor die ene kapotte stoel ( het was wel pak meer). Waar moet ik op letten? Ik heb dan wel advocaat, maar wil toch zeker eens een soort tweede opinie hier.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene
Berichten: 378
Locatie: Oost Vlaanderen

#32 , 27 feb 2015 17:25

Had je geen foto's van je inboedel? dat kan al een eerste bewijs zijn. Alhoewel.

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#33 , 27 feb 2015 17:48

een sporadische foto van door de jaren heen, maar je verwacht op voorhand natuurlijk niet dat zoiets zal gebeuren.

Reclame

bambipower
Berichten: 1034

#34 , 27 feb 2015 17:49

Hopelijk ben je niet meer kwijt aan advokaten kosten, dan wat je kan krijgen

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#35 , 27 feb 2015 18:40

Hopelijk niet neen, vind het toch wel belangrijk om ervoor te gaan.

Franciscus
Berichten: 38599

#36 , 27 feb 2015 23:46

Kan diefstal (in bende zijn met motorvoertuig..;afhangend van tijdstip en zo) en braak of gebruik van valse sleutels gezien contract nog niet was afgelopen dus strafklacht bij politie.
zeker op druk wat op te voeren.

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#37 , 28 feb 2015 00:04

bedankt, wat is de waarde van het niet antwoorden op meerdere AS in zo'n zaak?

Franciscus
Berichten: 38599

#38 , 28 feb 2015 00:23

Dat hij geen argumenten heeft en tgo de vrederechter of de strafrechter al met achterstand met zijn verhaal begint.

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#39 , 28 feb 2015 11:49

Ook wanneer die brieven niet zouden zijn opgehaald? Kans is groter dat ie toch één brief in handen heeft gehad, maar even denken aan het worst case scenario.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#40 , 28 feb 2015 12:33

In al u uitleg sabrinad staan zoveel tegenstrijdigheden, als je een advocaat hebt zoals je beweerd, zal hij dat wel oplossen als er al iets op te lossen valt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38599

#41 , 28 feb 2015 14:36

En zeker als u in uw AS ook verwijst naar een gewone brief die op het zelfde ogenblik verstuurd werd.
En bij een AS had u toch de ontvangstbewijs moeten terugkrijgen????
Laatst gewijzigd door Franciscus op 28 feb 2015 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

jef007
Berichten: 1683

#42 , 28 feb 2015 14:44

laat haar advokaat het maar oplossen, als ze dan niet wenst in te gaan op de vragen die hier gesteldl worden ( het niet inscannen van de brief)

sabrinad
Topic Starter
Berichten: 211

#43 , 21 mar 2015 13:40

De advocaat had meerdere malen een AS naar de verhuurder gestuurd zonder resultaat. Nu was er eindelijk een niet echt officieel antwoord ( brief in de bus gestopt) waarin de verhuurder ( is een persoon met een niet al te hoog IQ) zei dat die nieuwe huurders al aan het zagen waren om er in te komen en dus dacht dat dat weg mocht.
Daarenboven schreef de verhuurder ook nog eens op de hoogte te zijn van gebreken waar ik lange tijd heb mee moeten leven in het appartement. Hierop kwam een reactie: ik was op de hoogte, maar had geen tijd omdat mijn hond te ziek was. Zoals ik al zei, de verhuurder is niet echt van de snuggersten en bijgevolg komen er dan van dit soort antwoorden.

De advocaat zegt dat ik zelf een bedrag van schadevergoeding moet voorstellen, maar hoe doe je dat? Belangrijk is zeker dat je hoog begint zodat men nog een schikking kan treffen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#44 , 21 mar 2015 15:27

De advocaat had meerdere malen een AS naar de verhuurder gestuurd zonder resultaat. Nu was er eindelijk een niet echt officieel antwoord ( brief in de bus gestopt) waarin de verhuurder ( is een persoon met een niet al te hoog IQ) zei dat die nieuwe huurders al aan het zagen waren om er in te komen en dus dacht dat dat weg mocht.
Daarenboven schreef de verhuurder ook nog eens op de hoogte te zijn van gebreken waar ik lange tijd heb mee moeten leven in het appartement. Hierop kwam een reactie: ik was op de hoogte, maar had geen tijd omdat mijn hond te ziek was. Zoals ik al zei, de verhuurder is niet echt van de snuggersten en bijgevolg komen er dan van dit soort antwoorden.

De advocaat zegt dat ik zelf een bedrag van schadevergoeding moet voorstellen, maar hoe doe je dat? Belangrijk is zeker dat je hoog begint zodat men nog een schikking kan treffen.
Wie deze uitleg kan begrijpen is een genie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bambipower
Berichten: 1034

#45 , 21 mar 2015 16:07

we zitten hier niet in amerika. Zou me dus ook niet al te veel illusies maken met 'hoog beginnen'.
Als ze weten dat je onredelijk bent, kan je naar alles fluiten.

Terug naar “Huren”