Studentenkamer vervroegd opzeggen

student2014
Topic Starter
Berichten: 1

Studentenkamer vervroegd opzeggen

#1 , 20 okt 2014 22:30

Hallo,

wegens nachtlawaai op kot wil ik het vervroeg opzeggen. In het door mij ondertekende contract staat: "De huurder/huurster kan de huur vervroegd verbreken mits één kalendermaand op voorhand opzegging en een verbrekingsvergoeding te betalen gelijk aan één maand huur."
Er staan geen voorwaarde voor deze opzeg in het contract.

Vorige zaterdag mailde ik reeds om mijn kot op te zeggen, maar aangezien ik geen bevestiging kreeg heb ik vandaag een aangetekende brief verzonden.
Klopt het dat ik, ook wanneer de kotbaas deze brief weigert, in oktober de kamer opzeg en dus november nog moet huren + 1 maand verbrekingsvergoeding? Of kan de kotbaas mijn opzeg nog weigeren?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 20 okt 2014 23:49

Als er geen andere clausule instaat dan hebt u opgezegd in oktober - een maand huur november en één maand schadevergoeding.
In principe is de mail al voldoende - hopelijk hebt u in de AS gewag gemaakt van uw mail ( een extra bewijs qua datum) maar qua termijn bent u zeker op tijd.
Datum versturen AS is van belang en u bent zeker goed op tijd.

Reclame

Terug naar “Huren”