Huur gone wrong

TeNaief
Topic Starter
Berichten: 2

Huur gone wrong

#1 , 02 sep 2014 15:17

Dringend aub!


Hallo iedereen,

ik zit in een nare positie omtrent huur/lening waar ik graag meer info over wou. Ik zit met mijn handen in mijn haren... Een snelle achtergrond.

Ik huurde een heel klein kamertje voor 350euro/m bij een oud koppel (vrouw=74j) dat kamers verhuurde (de rest gemeenschappelijk).
In totaal verhuurt ze: 3 kamers (350E - 400E - 400E) en 2 garages (120E en 100E) = 1370EUR


Dit gebeurd niet wettelijk. zij zitten in de schulden en hierdoor worden ze hebberig en oneerlijk.
Ik had het een beetje op mezelf gepakt dit arme schaap te helpen zodat ze terug normaal kon leven (zenuwziek, veel wenen, roepen om haar mama (was hartverscheurend))
Met de huur zelf was niks mis, ze schreef rap een papiertje dat ze mijn geld had ontvangen voor die maand, tekende dit en het was in orde.
Maar op een dag kwam ze naar mijn kamer en ze wou praten. Ze spinde een verhaal aaneen van een deurwaarder die was langsgekomen en ze zouden het huis in beslag nemen.
Ze vroeg of ze niet wat kon lenen van mij want ze ging al haar pillen inslikken en ze wou dood.
En natuurlijk heb ik dit gedaan, want ik was echt bezorgd om haar.
Ik heb haar 500euro geleend en gezegd dat ze dit tegen december mocht terugbetalen.
Er is een "contract" opgesteld, of eerder een soort bevestiging van ontvangst.
Ik vroeg achter het papier dat de deurwaarder had achtergelaten, maar er was geen papier of bewijs??

Vorige week was er een incident waarbij ze de wasmachine had laten maken en er een haarelastiekje van mij gevonden was in de pomp.
Maar omdat ik al wat raars voelde heb ik mijn voicerecorder in de woonkamer verstopt en zo de binnenkomst, het buitengaan en de betaling kon registreren op mijn recorder.
Ik weet dat dit eigenlijk niet mag maar ik wou enkel de waarheid. Ik heb haar ZEKER 5 kansen gegeven om haareigen te verbeteren maar ze bleef zeggen dat dit (ipv 10 euro) 100 euro had gekost en dat ze er (in plaats van 20min.) uuuuren aan bezig zijn geweest. Er is nooit overeengekomen dat ik dit zou betalen, ze heeft die man gewoon laten komen en geëist dat ik dit zou betalen. Ik had haar toen voorgesteld 50euro mee te betalen (ik wist toen al van de leugen) en ze zei dat dat niet moest, 20 euro was genoeg. :s (dus nog het dubbele van de totale kosten)
Nu eist ze ook nog dat ik de oven ga betalen, gewoonweg omdat deze + platen vuil zijn, maar zij vindt zogezegd kapot. Ze was al aan het zeggen dat ze een nieuwe oven moest kopen!! Dit is helemaal niet waar!!! En zo zijn er waarschijnlijk nog vele leugens geweest + komende.

Omdat ik het in de vieze sfeer niet meer aankon ben ik 4 dagen bij mijn ouders blijven slapen, ondertussen gaan zoeken naar een nieuwe woning.
toen ik er gisterenavond terug aankwam waren ze aan het klagen dat ik niet had gezegd dat ik dagen weg was (dat hoeft toch helemaal niet??) en hebben ze mij per direct op straat gezet (dit mag toch ook niet??). Ik vroeg dan ook om mijn 500euro aangezien die vrouw mij altijd heeft gesmeekt lang te blijven en ik dus in het begijn nog dacht te blijven tot december.

Dus ze begin met haar eerste punt: die 500euro zou zogezegd borg zijn. Dit heb ik haar snel uit het hoofd gepraat en toen zei ze dat ze er eerst vanalles ging aftrekken wat ik had stukgemaakt (wasmachine, oven, kamer die vuil was). Ze wou mij laten betalen voor mijn 'vuile kamer' (=lees: enkel nog stofzuigen) terwijl dit eigenlijk in de prijs inbegrepen is. Ik heb toch de kamer gepoetst, ik ging niet meer problemen maken. Dus met mijn kamer opgeruimd, heb ik haar ook gezegd dat ze niets nieuws moest gaan kopen, ik ging de ovenplaten komen schoonmaken.
Ik wou haar een contract van 100eur maandelijke afbetaling maten tekenen (dan had ze eigenlijk nog 2 maanden extra de tijd) maar toen kwam een andere huurder er WEERAL tussen (hij doet dit altijd) en hij zei dat ik dan maar eerst de sleutel moest geven voor ze moest tekenen. Die had ik niet bij, dus zou deze samen met de ovenplaten komen regelen.
Eigenlijk wil ik nu niet meer wachten, ik wil mijn geld binnen 2maanden terug, ik moet haar niets meer extra gunnen.


Nu ben ik heel bang dat ik mijn geld nooit meer zal zien. Ik vind het schandalig dat een vrouw van 74j een jong meisje van 22j zo afzet.
Ik ben op deze manier al teveel in de val getrapt en nu wil ik dit oplossen.


Sorry voor de lange tekst maar achtergrond kan belangrijk zijn.
:idea: Heeft iemand een tip voor mij? Pro-deo-vredegerecht, ....??
Zou ik foto's nemen van het plan waar de verhuurde kamers opstaan en te zien is dat er namen op de kamers staan? Nog iets anders?
Foto's van de oven? En kan ik mijn recordings gebruiken als enig bewijs?
Want ze zullen nog leugens uit de kast toveren.....

Heel erg bedankt voor alle tips! :oops:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 02 sep 2014 15:30

U mag een gesprek in audioformaat opnemen zonder toestemming van de andere deelnemers zolang uzelf aan het gesprek in kwestie deelneemt. Uw opnames kunnen dus dienen als een basis van bewijs.

Sowieso foto's nemen van uw eigen kamer en het materiaal waarvan ze schade claimt.

Onderverhuur in de eigen woning is niet strafbaar zolang de gemeentelijke regels hieromtrent gevolgd worden en het pand zelf in orde is.

goldfinger
Berichten: 76

#3 , 02 sep 2014 19:11

"Er is een "contract" opgesteld, of eerder een soort bevestiging van ontvangst."

Is nogal belangrijk dat je duidelijk vertelt wat er in dat document vermeld staat.

Reclame

TeNaief
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 02 sep 2014 23:47

Ik wou het overtypen maar ik denk dat het in mijn opslagplaats ligt.
Het komt hierop neer: (mijn huurbazin) heeft 500 euro ontvangen van (mijn naam) voor lening.
En dit gehandtekend... Er is geen periode geschreven van wanneer zij dit moest terugbetalen, dit is mondeling overeengekomen dat dit december zou gebeuren.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Wat betreft de opnames: wat als hier een conversatie opstaat met mijn stem, maar waar achteraf nog dingen op zijn gezegd van mijn verhuurders wanneer ik even weg was uit de kamer?

Terug naar “Huren”