Plaatsbeschrijving garage staanplaats

MDB
Topic Starter
Berichten: 1

Plaatsbeschrijving garage staanplaats

#1 , 19 dec 2005 16:29

Vorige week had ik de kans om een staanplaats te huren in ons appartementsgebouw. Zonder nadenken heb ik hier op toegehapt en via het immokantoor deze plaats gehuurd.
Na het tekenen van het contract en het betalen van plaatsbeschrijving, 3 maand waarborg en 1 maand huur ben ik de staanplaats gaan bekijken. Wat blijkt, deze was nog steeds in gebruik. Dus ga ik ervan uit dat het immokantoor de plaatsbeschrijving nooit heeft gedaan en zomaar in het wilde weg iets heeft verhuurd...
Na veel discussie is de plaats toch vrijgemaakt. Moet hier nu een nieuwe plaatsbeschrijving gebeuren? is het immokantoor hier in fout gegaan? Inmiddels ben ik persona non grata bij dat immokantoor. Wat kan ik nog doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ratione Legis
Berichten: 76

#2 , 19 dec 2005 17:00

Is er een plaatsbeschrijving opgemaakt ?
Zo neen: houden zo !

Reden daarvoor ?
Huur van een garage valt onder het "gemene huurrecht" (dat is het huurrecht dat van toepassing is als er geen bijzonder huur-regimes toepasselijk zijn).
In die regeling geldt dat wanneer er geen plaatsbeschrijving is overeengekomen, er wordt verondersteld dat de toestand op het einde van de huur, deze was van bij het begin van de huur.

Eventuele schade aangebracht tijdens de huur wordt dus vermoed reeds bestaan te hebben op moment van aangaan van de huur.
U heeft er dus alle belang bij dat er geen plaatsbeschrijving wordt opgemaakt.

Mocht er w?l een plaatsbeschrijving zijn opgemaakt: stap naar immo-kantoor en vraag nieuwe plaatsbeschrijving, die gaan daar wel op ingaan.
Zo ze geen aanpassing willen aanbrengen, stuur hen aangetekende brief waarin je vermeldt dat je aanpassing vraagt. Zo ben je ingedekt.

Groeten,

Gast

#3 , 20 dec 2005 08:42

Bedankt voor de reactie.

Ze hebben mij een plaatsbeschrijving aangerekend. Maar of deze is gebeurd stel ik in twijfel, aangezien de staanplaats nog in gebruik was tijdens het tekenen van het contract. De plaats is inmiddels wel vrijgemaakt.

In de beschrijving staat nu wel dat er geen schade is. Misschien moet ik het gewoon laten voor wat het is...

ik stoor me enorm aan de arrogante manier van werken van het immokantoor... En dit allemaal omdat ik gewoon wil dat het verhuren op een correcte manier verloopt.

Reclame

Terug naar “Huren”