als huurder krijg ik nu een bvba op mijn adres door de eigen

ed47
Topic Starter

als huurder krijg ik nu een bvba op mijn adres door de eigen

#1 , 24 apr 2011 23:05

dag iedereen,

ik zit met een probleempje.
Ik huur al een 12 tal jaar een woning met mijn gezin, nu heeft de eigenaar de woning verkocht aan mensen die zakelijke activiteiten doen...
Ik moet dus binnen 6 maanden de woning verlaten...
maar nu: gestart een tiental dagen geleden krijg ik post op naam van een bvba. Hoe kan zo iets, wij huren dit huis met dit huis nummer. En nu blijkt dat zonder mijn medeweten er een zetel van een bvba zich gevestigd heeft ook op datzelfde nummer. Trouwens de bvba van de nieuwe eigenaars.
Ik voel duidelijk dat er iets mis is, ...
Wie geeft me wat raad hierover, en wat kunnen vr ons gezin nadelige gevolgen zijn....
vgv ed

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 25 apr 2011 00:54

Ja, de bvba heeft blijkbaar het vel van de beer verkocht voor hij geschoten is. U kan de post contacteren en vragen om alle post die neiet aan u persoonlijk gericht is terug te sturen. Het zijn zij in feite die hun werk niet goed doen.

Dat u de woning binnen de 6m. moet verlaten hangt af van uw contract. Wat voor soort contract is het ? En wat stipuleert uw opzeg ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#3 , 25 apr 2011 08:47

Contact opnemen met dienst bevolking van de gemeente en laten nakijken wie er allemaal staat ingeschreven. Voor iedereen die er staat ingeschreven doch er niet woont ambtelijke schrapping laten opstarten.

Reclame

bartvdv

#4 , 25 apr 2011 08:55

De post kan hier niets aan veranderen. De post levert af op basis van straatnaam en nummer. Wie de geadresseerde is maakt voor de post niets uit. Je zou de brieven wel terug kunnen meegeven met de vermelding 'onbekend'.

Fore

#5 , 25 apr 2011 09:49

Klopt, post steek in op adres, niet op naam.

Gewoon het adres met 1 lijn doorstrepen en op de brief schrijven. Ontvanger woont niet op dit adres ofzo. (ik ben niet thuis, zal straks eens zoeken wat de post zelf officieel op hun brieven plakt)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JohnD

#6 , 25 apr 2011 11:53

De post kan hier niets aan veranderen. De post levert af op basis van straatnaam en nummer. Wie de geadresseerde is maakt voor de post niets uit. Je zou de brieven wel terug kunnen meegeven met de vermelding 'onbekend'.
Oh ? Wist ik niet. Ik dacht dat (de postbode dan) die ook al eens naar de naam keek. Hij doet het (of moet het in elk geval wel doen) in elk geval wel voor een appartementsblok. Volgens jou is hij dan ontheven van zijn taak om naar de naam te kijken in het geval van een huis ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#7 , 25 apr 2011 12:43

Als er aan een woning slechts één postbus is, deponeert de postbode de brieven in die bus. Het is zijn opdracht de brieven te posten op het adres op de brief. Als je wil dat hij de naam van de ontvanger controleert zal je hiervoor als vezender betalen (het gekende AS).

ed47
Topic Starter

#8 , 25 apr 2011 16:22

dank je voor jullie reacties. De opzegtermijn is juist nl 6 maanden. Maar die ongevraagde domiciliering van de bvba op mijn adres, dit kan toch niet. Dit is vr mij hetzelfde als je huurt, en er dan ongevraagd een persoon zijn comicilie bij je vestigt. Volgens mij kan dit op gebied v belastingen, deurwaarders, roerende beslagen, etc. toch problemen geven;...

JohnD

#10 , 25 apr 2011 22:34

Los het dan op de volgende manier op: je koopt een postbus op kosten van de verhuurder en plaatst die naast de jouwe. Daarop schrijf je de naam van die bvba.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 apr 2011 22:49

Maatschappelijke zetel is wel op dat adres dus deurwaarder kan daar alles met beslag leggen.
U zal die firma in gebreke moeten stellen. Hen verplichten de maatschappelijke zetel bij u te schrappen.
Firma zal op kruispuntbank hun adres ( binnen 6 maand) al hebben opgegeven.

glenn1976
Contacteer: Website

#12 , 27 apr 2011 09:16

aan de hand van de naam van de bvba kan je op de site van kbo public search hun btw nummer opzoeken en dan kan je kijken naar de ondernemingsgegevens, oa ook het aantal vestigingen die ze hebben. Daar staat dan mogelijks jou adres ook bij. Helemaal onderaan die webpagina zie je een aantal externe links staan, waaronder publicaties in het Belgisch staatsblad. als je daar op klikt zul je kunnen zien wanneer de algemene vergadering heeft beslist om het adres op jouw (nog huidig) adres te zetten.

Franciscus

#13 , 28 apr 2011 22:30

En wie het op uw adres heeft gezet ttz hier staat de verantwoordelijke zaakvoerder of bestuurder

ed47
Topic Starter

#14 , 29 apr 2011 20:03

hallo,

ja, glenn. Ik ben op public search gaan zoeken en ja; mijn huidige adres is teven hun maatschappelijke zetel.
Ik denk dat ik hierover wat advies ga vragen bij mijn advocaat.

vgv ed en bedankt vr jullie reacties.

Franciscus

#15 , 29 apr 2011 20:07

AS met opdracht binnen de 14 dagen te verwijderen of.... een financiële regeling in uw voordeel.... want ik denk dat de bvba de nieuwe eigenaars zijn niet???

Terug naar “Huren”