keukenofferte te hoog bij aangestelde keukenbouwer

Stefke1970
Topic Starter
Berichten: 1

keukenofferte te hoog bij aangestelde keukenbouwer

#1 , 28 sep 2010 06:16

Hallo,
Onlangs heb ik een appartement in opbouw aangekocht en is er in het lastenboek een standaard keuken voorzien.
Na een bezoek bij de keukenbouwer ( een onderaannemer aangesteld door de bouwheer) om de keuken iets groter te laten maken en aan te passen aan mijn persoonlijke wensen
kreeg ik een offerte van de aangepaste keuken.
Die bleek nu toch heel duur uit te vallen ondanks de keukenbouwer me vertelde dat de kostprijs niet zo veel gaat veranderen.
Omdat ik twijfelde aan zijn eerlijkheid liet ik een offerte maken van dezelfde keuken bij 2 andere gerenommeerde keukenbouwers.
De prijs van deze offertes waren 5000 a 6000 euro goedkoper dan de offerte van de aangestelde keukenbouwer.
De bouwheer vertelde mij dat hij enkel werkt met zijn aangestelde keukenbouwer.
Wat staat er mij nu te doen? In het lastenboek staat vermeld dat ik geen werken mag laten uitvoeren door derden.
Kan ik veranderen van keukenbouwer en op welke rechtmatige manier? Ik heb geen zin om 6000 euro meer te betalen voor dezelfde keuken.
Graag hulp aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 28 sep 2010 07:59

De enige optie lijkt mij een oplevering zonder keuken te vragen.
Nadien bent u dan vrij om alsnog uw eigen keukenbouwer te kiezen.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 sep 2010 10:10

Klopt. Laat de keuken door de bouwpromotor voorzien niet plaatsen, en na de voorlopige oplevering doe jeje zin. Heeft mijn zoon ook gedaan.
Er bestaat wel de kans dat de pormotor dan maar een fractie van de prijs van de keuken zal afdoen.
Die bouwpromotoren hebben praktisch altijd een commissie op de geleverde prestaties door hun onderaannemers (keukens, badkamers, binnendeuren) en willen die natuurlijk behouden.
Zo zullen ze bvb voor een keuken van 5000 € hun prijs met maar 4500 € laten zakken.
Goed vergelijken dus.

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 03 okt 2010 11:59

klopt volgens mij niet als u een woning appartement hebt gekocht onder de formule sleutel op de deur.
Als u een bepaald onderdeel van het overeengekomen kontrakt niet wenst dan zal u daarvoor aan de aannemer/promotor/verkoper
een schadevergoeding moeten betalen wegens winst derving.
Zijn dergelijke zaken spijtig ? Ja en neen. Neen omdat u zich waarschijnlijk niet aan de overeenkomst houdt
Ja omdat menin deze situaties soms erg opportunistisch te werk gaat . Dit zijn dan ook de addertjes onder het gras maar nu is het waarschijnlijk
wel een zaak van vijgen na pasen. Dat men niet zomaar te pas en te onpas zaken in een project in uitvoering kan schrappen is ook
begrijpelijk . Een project wordt berekend volgens bepaalde voorwaarden. Als van bijvoorbeeld de 20 appartementen de toekomstige be-
woners hun zaken elders gaat bestellen dan komt de financiele balans van zo'n project uit evenwicht. Je moet altijd beseffen dat als je
in zo'n project van appartementen stapt je eigenlijk maar een beperkte vrije keuze hebt. De rest kost geld.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”