dakwerker aansporen tot actie

kveys
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

dakwerker aansporen tot actie

#1 , 11 apr 2024 20:32

In april 2023 lieten wij ons dak renoveren door een firma. Even voor de aanvang van de werken publiceerden ze op hun website dat ze zouden stoppen met hun activiteiten als dakwerkers. Ze verzekerden ons echter dat alle openstaande werven zouden uitgevoerd worden en dat ze later ook beschikbaar zouden blijven in geval van problemen. Ze zouden immers wel hun activiteiten als dakwerkers staken, maar de firma zou blijven bestaan (om oa nog andere vastgoed werken). Recent merkte ik dat onze dakpannen al (nauwelijks 1 jaar op het vernieuwde dak!) lekten bij regenval. Ik probeerde hem te bellen, maar natuurlijk ga hij niet thuis. Ik maakte een duidelijke beschrijving van het probleem (voorzien van filmpjes) en stuurde dit door via email. Een week later stuude ik nog een reminder van deze mail, maar hij geeft geen kik. Wat kan ik doen om hem toch aan te sporen het probleem te bekijken en op ote lossen?
Met dank!
Groetjes
kveys

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 11 apr 2024 20:39

Al aangetekend in gebreke gesteld met de nodige info en bewijzen bijgevoegd?
Hebt u een verzekering die werken aan huis verzekerde of een rechtsbijstand die ook contracten dekt?

kveys
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2024 16:18

Hello,

Nee, zoals geschreven: tot nu nog enkel een mail met de nodige info verstuurd (inclusief een link naar een video die het probleem aantootn) en wekelijks een herinnerig van die mail gedaan. Bijkomende verzekering hebben wij niet.
Ik neem aan dat aangtekend schrijven dan de volgende stap is?
Bijkomend: zijn mails (en de herinneringsmails) die ik stuurde rechtsgeldig? Of kunnen deze zonder meer door de ondernemer worden afgedaan als "niet ontvangen"? Hoewel ik geen bericht van onbesteldbaar heb ontvangen, natuurlijk.

Mvg
Koen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 14 apr 2024 19:40

Die voegt u allemaal bij bij de AS die u gaat sturen.
Vermeld iets van in bijlages :

1/ X: mail van datum - titel en korte inhoud
2 /X: mail van datum enz
3/X : telefoon van datum uur
4/X : link naar filmpje.
X/X : tot einde
Dan alle schrijven en telefoongesprek inhoud bijgevoegd.

Zo creëert men bewijs ...het is nu aan tegenpartij die nu alles moet gaan ontkennen....

Of beter natuurlijk niet op de gegevens reageert ... wordt dan moeilijk voor de rechtbank
Alles met datum en tijd enz enz
U verwacht antwoord binnen de 14 dagen na ontvangst van de AS .
Deze stuurt u met een Antwoord / Reponse kaart dan hebt u de handtekening van de ontvanger.

Vermeld ook dat u de brief & bijlage ook per gewone post zal versturen.
Ook kan u alles ook nog eens per mail versturen maar dan best enkele dagen later zodat hij de AS zeker heeft kunnen afhalen.
AS moet vermelden datum plaats en handtekening verzender en 'Opgesteld in aantal exemplaren als er partijen zijn'
Dus u en partner vb en zaakvoerder of zelfstandige langs de andere kant. Indien u en partner vermeld zijn beide namen en beiden tekenen.
Indien AS terugkomt deze NIET openen aar zo bewaren

Terug naar “Aanneming”