plaatsbeschrijving

dardaneller
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

plaatsbeschrijving

#1 , 24 mar 2024 17:43

Beste,

Buren met wie we al hele tijd overhoop liggen omwille van enkele bomen op ons grond gaan renoveren, Gezien onze woningen tegen elkaar staan, moet er blijkbaar (verplicht) ook bij ons een plaatsbeschrijving gebeuren. Hierover had ik 2 vragen:
- is deze plaatsbeschrijving inderdaad verplicht? Dit lijkt me aannemelijk en kan ik inkomen waarom,
- deze buur zegt dat hij tijdens de plaatsbeschrijving mee aanwezig moet zijn en dus gaat hij heel het huis en elk hoekje mogen mee komen inkijken. Is dit zijn recht?
- krijgt de buur deze plaatsbeschrijving met foto en al van heel onze woning in handen?

Alvast bedankt.

lukasi
Berichten: 1151

#2 , 25 mar 2024 11:16

- verplicht is een plaatsbeschrijving niet maar als je schade hebt tengevolge van de renovatiewerken is dit wel makkelijker te bewijzen.
- Bij de plaatsbeschrijving moet je de buur niet toelaten. De opname gebeurt door een beëdigd persoon ( bv landmeter)
- Ik ken een paar mensen die dit werk doen. Het dossier wordt samengesteld en komt in een kluis te liggen. Pas bij schade wordt dit dossier geopend door de andere partij. U hebt wel inzage recht op dit dossier van uw woning maar bv niet van een andere aanpalende buur. Kan wel zijn dat je buur op de hoogte wordt gebracht van eventuele hete hangijzers. Bv dat er al barsten aanwezig zijn in het ... plafond. Maar dat is dan met een detailfoto en geen overzichtsfoto. Sowieso wordt zo'n plaatsbeschrijving uitgevoerd aan de hand vn een checklist

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 mar 2024 09:07

PB moet ook niet in de hele woning, maar enkel in die zone waar schade mogelijk is bvb de gemene muur en dan 3 meter daarvan naar binnen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”