Loodgieter keurt nieuwe ketel niet goed

poehah
Topic Starter
Berichten: 12

Loodgieter keurt nieuwe ketel niet goed

#1 , 13 nov 2023 06:22

Dag forumleden,

2 maanden geleden installeerde onze loodgieter een nieuwe condensatieketel. De factuur werd betaald en er werd ons verteld dat we na betaling de certificaten van deze ketel zouden krijgen (installateurs en technici kunnen ketels goedkeuren voor verzekeringen). Dit is nu nog altijd niet gebeurd en de loodgieter reageert niet op onze vele telefoons. Hierdoor kunnen wij niet terugkoppelen naar onze verzekering.

Wat kan ik doen? Aangetekend schrijven?

Alvast bedankt!

mava105
Berichten: 22287
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 nov 2023 08:57

Waarom altijd dat telefoneren toch. In dergelijke zaken is een AANGETEKEND SCHRIJVEN aangewezen.

LYNX XX
Berichten: 2535
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2023 09:36

Dag forumleden,

2 maanden geleden installeerde onze loodgieter een nieuwe condensatieketel. De factuur werd betaald en er werd ons verteld dat we na betaling de certificaten van deze ketel zouden krijgen (installateurs en technici kunnen ketels goedkeuren voor verzekeringen). Dit is nu nog altijd niet gebeurd en de loodgieter reageert niet op onze vele telefoons. Hierdoor kunnen wij niet terugkoppelen naar onze verzekering.

Wat kan ik doen? Aangetekend schrijven?

Alvast bedankt!
#2 Mava absoluut

Aan TS : in zulke gevallen de factuur betalen na ontvangst van certificaten ipv ervoor.
Betaal toch geen toestellen zonder te weten dat ze goedgekeurd worden.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6861

#4 , 13 nov 2023 10:20

Een vraag in de rand.
Is die loodgieter wel gerechtigd om die certificaten te verstrekken? Misschien eens contact opnemen met de fabrikant/importeur/verdeler van dat merk?

poehah
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 13 nov 2023 12:56

Waarom altijd dat telefoneren toch. In dergelijke zaken is een AANGETEKEND SCHRIJVEN aangewezen.
Maar wat schrijf ik daar dan in? Ik heb waarschijnlijk weinig rechten in dit geval? Er is communicatie waarin hij vermeld die attesten over te maken na betaling, maar hij zegt niet wanneer, dus heb ik eigenlijk wel een draagvlak?

Jo23
Berichten: 385
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 nov 2023 13:04

Verwijs in uw AS naar de wetgeving ter zake, stel de installateur in gebreke om per kerende de wettelijk verplichte attesten te bezorgen en vermeld dat u hel desgevallend zal laten oproepen voor de rechtbank.

https://www.vlaanderen.be/verplichte-ke ... nstallatie

Terug naar “Aanneming”