verbouwing badkamer

JPV
Topic Starter
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

verbouwing badkamer

#1 , 30 jun 2016 17:31

Momenteel is men bezig met het verbouwen van onze badkamer (volledige renovatie, in handen van 1 firma).

De badkamer werd opgemeten door mij om een eerste idee te geven en daarna ook nog door hen. Afmetingen die ik doorgegeven had verschilden licht van hun afmetingen. Zij gebruikten verder hun afmetingen om een plan op te maken (plan digitaal in mijn bezit).

Men was van plan een steunmuur van 10 centimeter te bouwen om daaraan de spiegelkast te plaatsen. Ter plaatse heeft men beslist om die steunmuur 14 centimeter te maken, omwille van stevigheidsredenen.

Daarnaast heeft men nog 2 a 3 centimeter mismeten (op een totale afstand van ongeveer 3 meter)

Nu is het probleem dat door de velux insectenhor die ietwat uitsteekt (maar daar al altijd hing), de spiegelkast niet volledig openkan. De spiegelkast kan wel zo goed als open, maar als je hem open zwaait, botst hij tegen de velux hor (die een opbouwsysteem is zie bvb https://www.google.be/search?q=schuine+ ... obCSyeM%3A ). Wij kunnen onszelf nog inhouden, maar van kinderen kan je dat imho niet verwachten, dus als het zo blijft verwacht ik binnen de kortste keren dat er een probleem is.

Heb ik nu gelijk dat, gezien de hor daar al hing én we die op zich niet weg willen, ZIJ moeten kijken voor een goeie oplossing, gezien zij mismeten én de plannen aangepast hebben? Ze claimen dat die 14 centimeter echt nodig was, maar hebben zelf op hun plannen slechts 10cm getekend. Door het aanpassen én het mismeten, missen we nu 6 centimeter die essentieel was.

Meer zelfs, ze hebben de spiegelkast al maar op 188 cm hoog gehangen, terwijl ze zelf aangeven dat 200 meter standaard is. Dit om al te maken dat minstens 1 van de 2 spiegeldeuren volledig open kunnen. Anders ging dat ook al niet kunnen. (wij zijn maar 1m75 groot, dus een probleem was dat niet voor ons om daar akkoord mee te gaan).

Ik wil nu natuurlijk niet dat ze een andere kast hangen (met kleinere deuren) ofzo, maar wel dat ze een oplossing zoeken door bvb een ander horsysteem te zoeken én te installeren die wél ipv opbouw, inbouw is.

Is het redelijk van mij om te eisen dat een spiegelkast minstens volledig opengaat of nergens tegen stoot bij het opengaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jun 2016 19:51

Een ander hor systeem voor Velux zal je waarschijnlijk niet vinden.

JPV
Topic Starter
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 jun 2016 21:27

toch wel, zie pm :).

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 jul 2016 11:22

Een ander hor systeem voor Velux zal je waarschijnlijk niet vinden.
Men kan misschien wel het raamkader infrezen zodat het opbouwsysteem niet meer uit de muur steekt. Of dat technisch haalbaar is (ivm het draaien van het veluxraam) moet ter plaatse bekeken worden.

Terug naar “Aanneming”