lekken in het nieuwe dak

gedupeerde 1
Topic Starter
Berichten: 1

lekken in het nieuwe dak

#1 , 26 nov 2015 20:43

Na 2 jaar begint ons gloednieuw dak te lekken, volgens onafhankelijke aannemer die komen kijken is, heeft de oorspronkelijke aannemer niet gezorgd voor voldoende dekking van de pannen,...het regent binnen :(
Wat zijn de stappen die ik dien te ondernemen om mijn dak gerepareerd te krijgen en hiervoor de kosten te recupereren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2015 20:52

het eerste wat je moet doen is de oorspronkelijke aannemer contacteren en een oplossing vragen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mbbs1024
Berichten: 475

#3 , 26 nov 2015 21:36

Indien hij hier niet op ingaat of het te lang duurt eer hij iets doet (beloven en niet komen) niet aarzelen om hem schriftelijk per aangetekend schrijven en tegelijk met een gewone brief Uw klacht over te maken en in die brief ook aan te geven dat U bvb binnen een maand een oplossing verwacht.

Reclame

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 nov 2015 09:06

Herstellen zal niet kunnen. Indien het klopt dat de pannen onvoldoende dekking hebben, moet het heel dak eraf (panlatten inbegrepen ) en herlegd worden. Weet niet of oorspronkelijke dakdekker dat zal doen. Begin als eens te informeren of die firma nog bestaat. Heb het een aantal malen meegemaakt in mijn beroeps carrière. Een dakdekker in moeilijkheden probeert overal op te besparen. Bij een dak kan hij dat door minder pannen te gebruiken, dus minder overlapping. Pannen hebben normaal een dubbele sluiting nodig om geen vocht door de spleten te laten waaien (door de wind)
Bekijk een pan maar eens van dichtbij. Daar zijn verschillende horizontale en verticale naast elkaar liggende verhogingen en gootjes Die hebben een doel nl water buitenhouden. Door deze niet volledig te gebruiken kan het water er onderdoor.

Terug naar “Aanneming”