Kleine update. Een goede aannemer heeft inmiddels veel goed werk geleverd. De raamprofielen zijn doorgeboord, en de firma die de ramen aanvankelijk plaatste laat ik met rust. Ze hebben in 2010 gratis mijn geofferteerde voordeur geplaatst. Die zijn voorlopig genoeg gestraft lijkt me zo.
Maar nu zit ik reeds in de problemen met mijn in April 2014 bestelde badkamer.
Na 5.5 maand gingen we 2x terug naar de winkel waar we deze badkamer bestelden. Deze mailde 2x de loodgieter die de werken zou uitvoeren. De douchevloer werd eerst met de vloer mee gelegd. Maar deze was niet waterpas. Dat was een fout van de loodgieter. Hij had de douchevloer ook niet volgens de mondeling gemaakte afspraken geplaatst. Na een bezoek bij de vrederechter was hij uiteindelijk bereid deze douchevloer te draaien, en nog enkele zaken te corrigeren/af te werken. Er werden nl meerdere fouten gemaakt.
Toen de vrederechter vroeg of ik genoegen nam met de herstelling van de 2x uitgebroken douchevloer heb ik goed meegewerkt, en verklaarde me akkoord. Ik liet zelfs de door de vrederechter voorgestelde korting voor de niet uitgevoerde werken vallen. Deze stelde 200 euro korting voor omdat de oude douche was blijven liggen, onder de nieuwe douchevloer. Maar de correctie's kosten mijn loodgieter al genoeg, dus ik liet het er bij.
Nu is gisteren de fabrikant eindelijk langs geweest. Prutswerk, en we zijn opnieuw bij af.
Ik begin dit goed beu te worden. Ik heb net een kladje klaargestoomd dat ik mits enige aanpassinkjes aangetekend ga verzenden. Ik plaats deze even hier neer. En ben benieuwd hoe jullie vinden dat er nu met deze zoveelste kwestie moet worden gehandeld.
Nu ben ik het grondig beu.
Na uitspraak van de vrederechter werd overeengekomen dat ik een herstelde douchevloer krijg. Nieuwstaat!!!
U, de fabrikant belooft onze loodgieter en ons dat u de douchevloer in nieuwstaat zult zetten. In plaats daarvan werd eerst een afspraak gemaakt tussen u en de loodgieter, zonder ons daar in te kennen. Er was niemand thuis om u binnen te laten, duw ik belde onmiddellijk naar u. (Gelukkig heb ik internet en vond ik uw gegevens. De silicone waren verloren door het maken van slechte afspraken. Dat was in Mei 2015.
In Juni zou u opnieuw langs komen. Dit maal belde u zelf af omdat u witte silicone had binnen gekregen. Wij hebben (hadden) een douchevloer in antraciet.
Nu zijn we de laatste dagen van de maand Augustus. Vandaag 29/08/2015 is de silicone 24 uur uitgehard. Nu heb ik een driekleurige douchevloer. Een rechthoek die grijs is, een die naar antraciet neigt, en een die ongeveer zwart is. Het potje silicone was blijkbaar onvoldoende opgeroerd.
De douchevloer werd besteld begin APRIL 2014. Werd eerst geplaatst, dan uitgebroken en waterpas gezet, maar niet gedraaid zoals wij in den beginne met de loodgieter hebben besproken. Nu werd hij niet in April, maar pas in Augustus behandeld door de fabrikant zelf. Prutswerk. En 17 maand na bestelling heb ik nog steeds geen badkamer.
Ik ben het beu. Nu eis ik in plaats van een herstelde douchevloer een gloednieuwe. Op kosten van jullie beide. Fabrikant en loodgieter. Ik eis dit goedschiks, of kwaadschiks. Maar in het laatste geval daag ik u beide voor de rechter in Dendermonde middels een procedureslag.
Het is nu aan jullie allebei om met een degelijk voorstel te komen, en dit in de loop van September. Nog in het jaar 2015 moet mijn badkamer in orde zijn. Nog meer uitstel duld ik niet meer laat dat duidelijk zijn.
PS: wat die besprekingen betreft om fouten op te lossen zonder AS, dat vond de afgelopen 4 maand continu plaats. Ik schrijf pas wanneer ik het, dit maal na 4 extra maanden, hartgrondig begin beu te worden. ik ben geen robot, en heb toevallig zo mijn grenzen.
De douche is 17,5 maand hetru besteld. We wassen ons nu sinds April in de keuken, aan de gootsteen/pompbak/... of hoe je dat ding wil noemen.
Mag ik ook eens beginnen panikeren omdat het maar niet in orde geraakt? Je zou toch van minder ??
In deze fase heb ik de moed niet meer om telkens neer te pennen welke onderhandelingen en afspraken er reeds gemaakt werden, voorafgaande aan het AS. Maar deze stappen worden echt nooit vergeten. Wanneer ik hier post zoek ik gerichte maatregelen nadat alles wat in minnelijke fase verloopt steeds mislukt. Neen, zelfs nog verslecht. Douchebak in "shades of gray" met langs de 3 rechthoekige vlakken zwarte banden waar de silicone veel te dik ligt.
Voor een mooi resultaat moet dit gespoten worden. Toen die jongen met een potje en borstel binnen kwam wist ik reeds genoeg. Ik heb hem laten doen, en schrijf nu. Want de aanpak en het voorafgaandelijke wijst op slechte wil. Niets meer, niets minder.
Ik heb nog in een verfbedrijfje gewerkt. Dit weet ik dus allemaal goed genoeg. Er is onwil, van de fabrikant. Of dit in samenspraak is met mijn loodgieter wil ik me zelfs niet afvragen. Het enige wat ik nu wil is een badkamer. En gezien de vrederechter spreekt over oplossing eind April een schadevergoeding voor de geleden ongemakken.