Dakwerker start niet met de werken

Smartscoops
Topic Starter
Berichten: 5

Dakwerker start niet met de werken

#1 , 16 dec 2014 11:55

Beste,
We hebben op 03/06/2014 een verkoopsovereenkomst getekend voor enkele dakwerken, de dakwerker zou beginnen in de zomer was mondeling bevestigd, daarna werd het eind september enz. Nu zijn we midden december en er zijn nog geen werken gestart, is de redelijke termijn verstreken? Kan ik deze overeenkomst verbreken? Ps. Er is nog niets betaald, en er is nog niets geleverd. Wat moet ik zeker in mijn aangetekend brief schrijven?
Bedankt voor jullie hulp.
Mvg
Veerle

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 16 dec 2014 11:58

Hebt u hem al eens aangetekend geschreven met daarin een termijn?
U kan niet de overeenkomst verbreken als u niet eerder al (bewijsbaar) geprobeerd hebt hem aan te sporen.

Dus: inderdaad aangeteken schrijven met daarin een verwijzing naar de mondeling afspraken en een duidelijke termijn waarbinnen de dakwerken moeten starten.

Als hij zich daar niet aan houdt, kan u aan verbreken beginnen denken.

Smartscoops
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 13 jan 2015 13:36

Beste,
Aangetekend schrijven is gebeurd ( maand geleden) maar tot op vandaag geen reactie gekregen van dakwerker.
Moet ik nu best nog eens een aangetekend schrijven doen, of is dit afgehandeld?
Mvg
Veerle

Reclame

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 jan 2015 16:01

Dakwerkers zijn tegenwoordig zeer moeilijk vast te krijgen.
Voor de renovatie en isolatie van een plat dak (+- 100 m²) heb ik 9 dakwerkers schriftelijk uitgenodigd voor een prijsofferte. Na diverse rappels aan 8 van hen, hebben er uiteindelijk maar 4 gereageerd.
Van 1 dakwerker had ik al na 3 dagen een reactie en na 1 week zijn zeer gedetailleerde offerte met alle technische gegevens van de door hem gebruikte materialen. De 3 anderen hebben mijn na meerdere rappels een offerte overgemaakt, zonder al te veel details, maar die duidelijk bedoeld was om het werk niet te krijgen (één zelfs meer dan het dubbele van de prijs)
Uiteindelijk aan die éne besteld, en dat blijkt tot nu toe een geode keuze te zijn geweest. Heb ondertussen al diverse afgewerkte werven van hem bezocht, en allen zijn er zeer tevreden over. Die referentieadressen werden niet door de aannemer zelf doorgegeven, maar heb ik zelf gevonden hier in de buurt, waar ik dagelijks rondwandel, en alle aannemers aan het werk even observeer (beroepsmisvorming na 40 jaar als leidinggevende in de bouw-, en immowereld te hebben rondgelopen)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 jan 2015 17:57

En de dakwerkers raken nu ook achter op door het slechte weer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanneming”