8 jaar geleden gechapt, nu begint parket bol te staan

abacus
Topic Starter
Berichten: 8

Re: 8 jaar geleden gechapt, nu begint parket bol te staan

#16 , 24 okt 2014 09:58

Die parqueteur heeft de vochtigheid gemeten, de schade gezien en wil er iets aan verdienen door een nieuw parket te leggen. Dat vocht zit daar geen 8 jaar. Iemand moet de oorzaak van dat vocht vinden. Dan moet je de persoon die de fout maakte in gebreke stellen. Het probleem moet opgelost worden. Dan pas moet het parket hersteld worden of een nieuw komen. Ik dacht aan de architect, maar als je zonder architect bouwt zal die natuurlijk goed doorrekenen. Dus zoek iemand met ervaring in de bouw die dit voor je kan opsporen tegen een vriendenprijsje. Dat vocht kan zo veel oorzaken hebben. Condens vocht van het raam of glas. Lek dak of verstopte goot. Dichtingskits van het raam. Opstijgend vocht . Koudebrug. Geen open voegen of verluchting van de spouw. enz.
We hadden 'm direct gezegd dat we geen parket meer zouden leggen als 't moest vervangen worden, maar tegels, en dat doet hij niet... Lijkt me dat dit dus niet de reden te zijn...

zoals gezegd, vochtigheid onderaan is groter, het komt dus vlgs ons van onder.

Condensvocht, lek dak, verstopte goot zijn vlgs mij dus allemaal geen mogelijk oorzaken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 24 okt 2014 10:18

[Water via de blauwe steen lijkt me niet, op de plaatsen waar de parket omhoogt komt is er géén blauwe steen, maar een raam tot de grond.
)
En wat ligt dan onder dat raam? Dat staat toch niet op de gewone grond.

abacus
Topic Starter
Berichten: 8

#18 , 07 nov 2014 08:52

er is intussen een expert langsgeweest, die heeft gemerkt dat de blauwe steen helemaal niet goed is afgekit, waardoor het water hoogstaarschijnlijk langs daar naar binnen komt. Het is dus wel 100% zeker dat er fouten gebeurd zijn!
We hebben gebeld naar de verandazetter, die ging terugbellen, maar natuurlijk niks meer van gehoord. Verder is er nog een probleem met de veranda, nl. dat één van de ramen van het dak NIET is vastgezet, en daarom 2 cm. naar beneden is geschoven. Na reeds meer dan een jaar proberen bellen en mailen hierover nog geen énkele reactie gekregen (behalve dan in dat ene telefoontje waarin ze de loze belofte maakten om terug te bellen).

Ze zijn dus duidelijk van heel slechte wil. Er komt geen enkele deftige reactie. Wat is de volgende stap? We wilden om te beginnen een aangetekende brief sturen als 'officiële ingebrekestelling', waarin we dreigen met een rechtszaak als er geen passende reactie komt. Is dit de passende stap?

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#19 , 07 nov 2014 09:43

Dat lijkt me inderdaad een goed begin.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#20 , 07 nov 2014 12:49

Ik geef TS geen enkele kans na ACHT jaar.
Elastische voegen verouderen ook en dienen regelmatig te worden vernieuwd.
Ze vallen onder de gewone waarborg van twee jaar, niet onder de tienjarige.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 07 nov 2014 20:03

? Komt het water niet binnen via de blauwe steen onder het raam, en heeft die wel een opstaande rand? .
Zonder de zaak te zien had ik dit reeds als mogelijk probleem aangegeven.
Is een vrij veel voorkomend probleem. Wegens de zogezegde dure prijs van de blauwe steen, wordt er tegenwoordig geen opkant meer aan gemaakt met alle gevolgen van dien. Een syliconenvoeg, die ook geld kost (zeker als ze om de paar jaar dient te worden vervangen of bijgewerkt) , lost niets alles op. Bij een opkant hoeft er zelfs geen syliconenvoeg geplaatst. Werd vroeger altijd zo uitgevoerd.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#22 , 11 nov 2014 18:14

Dan komt het vocht waarschijnlijk van onder het raam, verlucht je wel goed.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Aanneming”