bonus - schadevergoeding - levertermijn

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

bonus - schadevergoeding - levertermijn

#1 , 14 okt 2014 16:48

Is er een bepaalde bewoording die je moet volgen in een bestelbon als je een bonus van 1 % per week vroegtijdige oplevering wil toekennen?
Ik vroeg een forfaitaire schadevergoeding van 1% per week overschrijding levertermijn, de verkoper heeft hiervan 1% korting per week gemaakt. Maakt dit een verschil?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 okt 2014 09:10

ik dacht dat dit fiscaal en boekhoudkundig wel een reden kan hebben, ooit eens gelezen hoe zoiets een verschil kan maken. Was het niet met BTW?

Precarious
Topic Starter
Berichten: 68

#3 , 20 jan 2015 11:29

Een gerelateerde vraag. Werken zijn bijna klaar. Ik wil discussie met de leverancier vermijden over hoeveel weken hij te laat is en dus hoeveel korting hij moet geven. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Een mail sturen de dag dat de werken gedaan zijn? Wat zet ik er in? Of doe ik niets en als er discussie is bewijs aan hem vragen wanneer het volgens hem opgeleverd is?

Alvast bedankt

Reclame

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 jan 2015 11:43

Indien het over een aannemer van bouwwerken gaat, moet je ook rekening houden met de weerverletdagen.

Terug naar “Aanneming”