niet afgewerkt - aannemer niet te bereiken

soda
Topic Starter
Berichten: 1

niet afgewerkt - aannemer niet te bereiken

#1 , 24 jul 2014 11:28

Hallo,
Bijna een jaar geleden heeft een aannemer enkele werken uitgevoerd aan mijn huis maar niet volledig afgewerkt.
De aannemer heeft al meerdere werken uitgevoerd bij mij en de facturen lopen dus helaas ook een beetje door elkaar.
Voor de werken die nu niet volledig afgewerkt zijn hebben we reeds in 2010 al een stuk betaalt. Nu vraag ik aan de aannemer om een overzicht te krijgen van wat precies in de facturen vervat zit. (onze architect heeft ooit de offertevraag gesteld)
Helaas krijg ik dit overzicht maar niet te zien en kan de man zeer moeilijk tot niet bereiken. Ik wil graag de werken laten afwerken door iemand anders maar wil uiteraard eerst het overzicht zien zodat ik weet wat ik betaalt heb en eventueel teveel betaalt heb aan de aannemer.

Naast dit heeft dezelfde werken heeft de aannemer ook schade veroorzaakt aan mijn terras. Voor dat schade geval is ook nog steeds geen oplossing. Hij beweerd telkens dat hij contact zal opnemen met iemand die de schade kan oplossen maar sinds een jaar nu is er nog steeds niet gebeurd.
Ondertussen probeer ik de aannemer op alle mogelijke manieren te bereiken (mail, telefoon, sms, …) maar allemaal tevergeefs. Geen antwoord.

Ik kan de man in kwestie een ingebrekestelling sturen met een termijn om de schade op te lossen en een eventuele boete als hij dat niet doet maar wat is de volgende stap als hij niet reageert?
En wat gedaan met de onafgewerkte werken en het niet krijgen van het detail overzicht van de facturen.

Alvast hartelijk dank voor het advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jul 2014 11:39

Bestaat de firma nog wel?
Heb je hun adres? Ga dan eens persoonlijk langs om uitleg te vragen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”