Inzage oud dossier

exposure
Topic Starter
Berichten: 4

Inzage oud dossier

#1 , 02 mar 2013 23:53

Ik zou graag een oud dossier van de moord op mijn onkel dat in de jaren 80 plaatsvond in het Genkse inkijken. Na al die jaren blijven er toch nog veel vragen onbeantwoord voor de familie. Bestaat die mogelijkheid, is het een lange en dure procedure, en waar te beginnen ?

Alvast bedankt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Berichten: 1206

#2 , 03 mar 2013 00:03

Is de moord opgelost? Zo niet, dan staat het onderzoek nog steeds open en staat mij voor dat het opvragen van informatie daaromtrent niet vanzelfsprekend is.

exposure
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 03 mar 2013 00:17

Het is nooit opgelost geweest, maar men heeft ons in die periode reeds gezegt dat het dossier gesloten zou zijn?

Reclame

FreelancerIT
Berichten: 1206

#4 , 03 mar 2013 00:21

Het beste lijkt me hiervoor naar een advocaat te stappen. De situatie uit de doeken te doen, en horen wat hij zegt.
Ook hier geldt: bezin eer je begint. Als het nooit echt is opgelost geraakt staat er mogelijks nietss bruikbaars in het dossier... Hoogstens wat vermoedens, waarvan je niet zomaar kan aannnemen dat die juist zijn.
Laatst gewijzigd door FreelancerIT op 03 mar 2013 00:35, 1 keer totaal gewijzigd.

exposure
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 03 mar 2013 00:26

Ok dan ga ik dit alvast even laten bezinken. Bedankt voor de snelle info...

Justiceseeker
Berichten: 354

#6 , 03 mar 2013 11:02

Ok dan ga ik dit alvast even laten bezinken. Bedankt voor de snelle info...
U kan de onderzoeksrechter rechtstreeks aanschrijven en de vraag stellen stukken in het dossier in te zien.

Justiceseeker

Terug naar “Andere”