assisen-verschillende vragen

pluimpje
Topic Starter
Berichten: 82

assisen-verschillende vragen

#1 , 24 jan 2013 20:20

-Mag de tegenpartij in zaak x vertegenwoordigd worden door hetzelfde advocatenbureau dat terzelfdertijd optreed voor de 1ste partij in zaak y. Advocaat heeft hier al zijn bemerkingen gemaakt, doch de tegenpartij laat zich telkemale vertegenwoordigen door een andere advocaat van het desbetreffende advocatenbureau. Mag dit?

-Mag men verklaringen intrekken en zo ja wanneer kan dit? Ben namelijk opgeroepen als getuige en heb nu, het vooronderzoek afgerond is nog steeds geen copie gekregen van mijn eerder gedane verklaringen , niettegenstaande hierom telkens werd gevraagd.

-Mag men verklaringen herroepen nu deze niet langer met de waarheid stroken. Men beweerde dat ik pas in 2000 mijn huis gekocht had en dat ik dus nog niet op mijn huidige adres woonde in 1999. Heb nu de onderlinge akte gevonden waarin staat dat ik reeds in 1999 mocht beschikken over mijn nieuwe huis (vrij belangrijk)


-Mag een vooronderzoek meer dan 10 jaar aanslepen?
-Mogen door de procureur getuigen opgeroepen worden waarvan bij voorbaat geweten is dat ze een niet-objectieve getuigenis gaan geven (dit is familie waarmee al meer dan 25 jaar in ruzie liggen).

-Mag men een getuige elke keer ophalen bij zijn thuis zonder voorafgaand de getuige hiervan in kennis te stellen?

-Zelfs nu het vooronderzoek afgerond is, heb ik nog geen lijst gekregen van de zaken die men bij mij heeft meegenomen. Bij de verdachte werden meer dan 6 huiszoekingen gehouden zonder ook maar een lijst op te maken met wat men meenam (zelfs nog niet gekregen nu het vooronderzoek afgerond is)

-Wat met de vingerafdrukken die men genomen heeft?

-Moet men telkemale zijn badge tonen (Men belde bij mij aan met de woorden 'kende ons nog?'.

-Bij het nemen van de vingerafdrukken werden de aanwezigen afgedreigd met de woorden 'maakt dat ge weg zijt, of moet we jullie meegenemen'?

-Tijdens de ondervraging werd op de vraag of ik een advocaat nodig had ontkennend geantwoord.

-Toen ik beide afdrukken van de verklaringen wilde lezen werd men kwaad en antwoordde, teken nu maar gewoon Als ge die 2 documenten elke keer gaat lezen, dan zullen we slechts 1 document afdrukken en daarna een copie ervan nemen nadat je getekend hebt.

-Werd de verdachte een jaar in voorarrest gehouden (dat is toch extreem lang niet?)


-Werd gepoogd een huiszoeking te doen bij de verdachte zonder huiszoekingsbevel. Toen ik in het huis van de verdachte was , werd er aangebeld met de woorden 'wij zijn het, 'mogen we binnenkomen , we hebben u (ik de getuige) iets te vragen. Toen heb ik geantwoord 'ik kan u niet binnenlaten, want het is mijn huis niet, als ge mij iets te zeggen hebt, kan dat ook aan de deur terwijl jullie op straat staan. Toen kreeg ik als antwoord 'gaan we zo beginnen, moeten we u meenemen of wat', we zullen u nog wel hebben', waarop ik geantwoord heb, awel neemt me mee. Hierop zeiden zij 'Awel dan zullen we later terugkomen', waarop ik ze niet meer gezien heb, of zonder dat ze zelfs gezegd hebben wat ze nu wilde vragen aan mij.

-Mag men zo maar een getuige gaan zoeken op andere plaatsen dan bij hem thuis?

-Dat ik opgeroepen ben , weet ik via via. Andere opgeroepe getuigen zijn al in kennis gesteld door de deurwaarder, ik nog niet. Wanneer dient de deurwaarder u van uw oproeping als getuige in kennis te stellen?

Graag enkel serieuze reacties.

pluimpje
niet juridisch geschoold

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding