brief gerechtsdeurwaarder

mattjo
Topic Starter
Berichten: 17

brief gerechtsdeurwaarder

#1 , 29 sep 2012 11:41

Beste

vandaag heb ik brief gekregen met erop:
gelieve u zich te melden balbla .. ten einde een voor u bestemde gerechtelijk stuk in ontvangst tenemen.
Indien u zich op deze dag niet kan aanbieden zal de betekening van het exploot gebeuren op u woonplaats.

Ik had een pv in mei om door het rode licht te rijden.. Is het hiervoor?
Ik heb alle rekeningen op tijd betaald, ik ben nog maar 20 jaar dus buiten proximus moet ik niets betalen.

grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 29 sep 2012 13:38

Rode licht genegeerd is in België vrijwel altijd politierechtbank. Dit zal de oproep zijn. Controleer of u recht hebt op juridische bijstand.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mattjo
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 29 sep 2012 15:13

Oef ik dacht al dat het iets anders zou zijn.
De politie rechtbank had ik al verwacht, ik wacht er nu al 6maand op ook.
Ik dacht ook dat ik een aangetekende brief zou krijgen van de rechtbank of politie zelf ipv van een gewone brief van een gerechtsdeurwaarder. Doet je onmiddellijk angst krijgen..

Reclame

Franciscus
Berichten: 38663

#4 , 29 sep 2012 17:25

Eens lezen:
Deurwaarder betekent nl de dagvaarding van een rechtbank.
In sommige arrondissementen is er een deurwaardershuis in andere wordt de brief bij de politie woonplaats achtergelaten.
(exploot).
http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mattjo
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 30 sep 2012 15:45

Wat zou de boete zijn ongeveer?
Het zal niets mals zijn want het was al meer dan een minuut rood. Rechtdoor stond groen, linksaf -> rood.
Smorgens om 4u op weg naar het werk en goed moe nog , dus verstrooid en terecht in de fout.
Heb mijn rijbewijs al 3jaar zonder boete.
Ik ben telenet installateur dus heb altijd mijn wagen nodig, houden ze hier rekening mee? Bv juist in mijn vakantie of weekend een rijverbod?

Franciscus
Berichten: 38663

#6 , 30 sep 2012 16:00

Al naargelang arrondissement maar in nogal wat zal het dagvaarding worden.
zie als vb http://www.wegcode.be/forum/showthread. ... rood-licht" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 30 sep 2012 16:14

Oef ik dacht al dat het iets anders zou zijn.
.
Jij gaat er dus vanuit dat het enkel en alleen maar dat kan zijn.
Zou je niet beter eerst het dokument gaan afhalen alvorens hier allerlei veronderstellingen en/of vermoedens te uiten.

mattjo
Topic Starter
Berichten: 17

#8 , 30 sep 2012 16:55

Oef ik dacht al dat het iets anders zou zijn.
.
Jij gaat er dus vanuit dat het enkel en alleen maar dat kan zijn.
Zou je niet beter eerst het dokument gaan afhalen alvorens hier allerlei veronderstellingen en/of vermoedens te uiten.
Ik zou begot niet weten wat anders ?

mattjo
Topic Starter
Berichten: 17

#9 , 03 okt 2012 17:52

En inderdaad politierechtbank.
5november in halle. Ik moet wel werken die dag, maar de verzekering geeft mij gratis een advokaat.

Xastheron
Berichten: 719

#10 , 04 okt 2012 11:46

Vraag eens aan jouw baas/diensthoofd/... of je geen dag verlof (of klein verlet of iets dergelijks) kan krijgen die dag. Geeft een betere indruk als u zelf gaat. Dan bent u ineens ook zeker dat de rechter rekening houdt met uw werksituatie (indien de advokaat dit niet vermeldt).

Franciscus
Berichten: 38663

#11 , 04 okt 2012 14:05

Zeker als er mogelijk rijverbod zit aan te komen...
Kan ineens door u aangegeven worden of u een wagen nodig hebt voor uw beroep.

Terug naar “Andere”