voorstel afvoering ambtswege

ThibDrck
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

voorstel afvoering ambtswege

#1 , 17 jan 2024 10:10

Beste,

Al reeds 5 jaar geleden verwacht ik van een bepaald persoon een hele som geld i.v.m geweld, dit werd zo uitgesproken in de rechtbank.

Nu zijn we 2024 & de laatste betaling die ik ontvangen heb is gebeurd op 05/2023.
Na enkele mailtjes met de advocaat + gerechtsdeurwaarder. Zou de persoon in kwestie niet meer te vinden zijn. (Voorstel afvoering ambstwege)

Persoonlijk weet ik dat de persoon nog steeds in België verblijft, organiseert zelf evenementen & heeft een eigen livestream.
Advocaat heeft mij nu gevraagd al de informatie door te geven.

Zijn deze taken allemaal voor mij? Of mag mijn advocaat toch ergens een tandje bijsteken?

Iemand toevallig tips hoe we het precieze adres kunnen krijgen of eventueel weer klacht moeten neerleggen bij instanties voor wanbetaling?

Mvg
ThibDrck

bosprocureur
Berichten: 6860

#2 , 17 jan 2024 10:20

Als die advocaat een "tandje moet bijsteken" , zal u toch nog een extra rekening krijgen; gewoonlijk werken die mensen niet gratis. Wie wel trouwens?

Houdt u daar rekening mee ?

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 17 jan 2024 11:59

Als jij weet welke zaken tegenpartij doet, geef ze dan gewoon door aan advocaat. Anders moet die alles opnieuw uitzoeken, en kost dat weer meer (voor u)

Reclame

Franciscus
Berichten: 38613

#4 , 17 jan 2024 12:02

Strafzaak dus ...
Bijkomende aangifte bij politie - wel vonnis meenemen.
Zeker als u gegevens hebt van zijn andere activiteiten kan het toch niet zo moeilijk zijn.
Gerechtsdeurwaarder kan vb beslag leggen op inkomgelden van evenementen...
Die gegevens kan u best aan politie en advocaat doorgeven.
Beide opties zijn complementair.

Terug naar “Andere”